diumenge, 8 d’octubre del 2023

Això sí que és intel·ligència

PUNTA DE BRAU

 

 
Són les deu del vespre i he sopat amb els de casa. Ara són a fer un volt tot aprofitant la millora de la temperatura. Estic d’esquena a la finestra, i l’aire que entra junt amb el silenci relaxant em convida a tornar a la meva activitat literària després d’un mes de vacances. Em disposo, permeteu-me dir-ho, a reflexionar amb vosaltres. Tot i haver passat uns dies, he trobat la columna de l’Anna Balcells, sobre el Sant Jordi al tren:
 
Amb l’esplèndida diada de Sant Jordi encara fresca, baixo l’endemà en tren a Barcelona. Miro al voltant, tothom concentrat en el mòbil. El patró de Catalunya no ha obrat el miracle de transformar en paper les pantalles rutilants, ni que sigui per un dia. Res d’estrany. Fa temps que jo també vaig substituir el llibre –una pòlissa imprescindible contra tota mena de contratemps en els viatges amb la Renfe– pel giny electrònic. Abans de sortir de casa, el control de rigor per assegurar-me que el duc a sobre, no fos cas que perdés la connexió amb el món exterior, la gestoria familiar, l’oficina. Els contactes, la càmera fotogràfica, les aplicacions... Fins aquell dia que te’l deixes, quan ja ets al vagó i ja no hi ha marxa enrere, i penses i ara què faràs. I és llavors quan sospires i mires per la finestra i et fixes en el paisatge que has recorregut mil cops en el tren com si no l’haguessis vist mai. I aquell disgust estúpid es transforma en una descoberta. Aquella casa modernista, aquells blocs infernals a tocar de la via, els horts descuidats, la perifèria industrial i, no saps per què, tot té ara un interès. Els pensaments volen, d’aquí cap allà, i sents un profund benestar. I et ve al cap aquell llibre que sempre duies i un dia vas abandonar. El tornaràs a portar”. (Anna Balcells, diari El Punt Avui).
 
De cop torno a sentir els glops d’aire natural que m’estimulen el clatell i em fan adonar de la importància que té el fet de deixar oblidat, encara que sigui només per un dia, aquest tragí diari que la societat ens ha marcat. Gràcies, Anna.
 
Josep Gudayol i Puig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.