dimarts, 31 d’octubre del 2023

Laia Carulla Magem, amor al cant des dels orígens de la Coral Romaní

ENTREVISTA
 
 
Som a l’octubre i aquesta finestra oberta té el goig de tenir un canvi d’impressions amb la Laia Carulla Magem, balsarenyenca nascuda el 15 de febrer de 2002. Actualment ha acabat el 3r curs del Grau d’Administració i Direcció d’Empreses a l’UAB (Universitat Autònoma de Barcelona). Pel que fa a les seves aficions, a la Laia li agrada llegir i el darrer llibre que ha llegit és L’hivern del món, de Ken Follet. Pel que fa als esports, li agrada la dansa i la natació: ha estat vinculada al Club Natació Sallent. Pel que fa als viatges, coneix diferents llocs de Catalunya i Espanya, i ens comenta que el país que més li agradat ha estat Irlanda, on espera poder tornar anar aviat.
 
— Pregunta obligada: darrerament hem tingut la sort de veure’t actuant amb la Coral Sant Esteve com a solista; com va anar tot això?
 
Vaig començar en el cant coral des de petita a la Coral Romaní dirigida per mossèn Joan Bajona. Al mateix temps també feia piano i cantava a la coral de l’Escola de Música de Balsareny. Des de llavors no he deixat mai de cantar. En passar el temps i per motius d’estudis vaig deixar d’anar a la Coral i a l’Escola de Música, i més endavant, cap al 2018, vaig passar a cantar a la Coral Sant Esteve, dirigida per Marc Comabella.
 
— Tens algun precedent familiar en el cant?
 
Els meus precedents són els meus pares, que em van animar a cantar des de ben petita. La mare ja fa molts anys que canta a la Coral Sant Esteve i em va fer molta il·lusió poder entrar amb ells.
 
— Com et sents en el camp de la música?
 
Doncs sempre m’he acompanyat cantant o ballant en molts moments i això m’ha portat a viure experiències de tota mena, com protagonitzar un musical que m’ha vist créixer. Al principi em vaig iniciar a la Coral Romaní i a partir de l’any 2014 vaig entrar a estudiar teatre musical a l’escola MTM (Manresa Teatre Musical), on em vaig formar en cant, dansa i interpretació.
 
— Quina tessitura de veu tens?
 
Soc soprano, la veu més aguda.
 
— Com a solista, quin tipus de música prefereixes?
 
No crec que tingui un estil preferit, tot i que quan vam fer El Cafè de la Marina em va agradar molt el repertori de les havaneres i les cançons d’amor.
 
I com a solista amb la Coral Sant Esteve, heu actuat en altres poblacions, que no sigui Balsareny?
 
Amb la Coral he anat a moltes altres poblacions del territori català i també a l’estranger. L’últim concert que vam fer fora de Balsareny va ser a Castellbell i el Vilar, on vam interpretar el recull de cançons d’El Cafè de la Marina i on vaig interpretar com a solista L’amor és una follia.
 
— Com et sents en general dins de la Coral?
 
M’hi sento com si fos a casa! M’hi han vist des de petita, quan acompanyava als pares als concerts i m’aprenia les cançons de tant sentir-les. Fins ara, que cantem tots junts i soc una més de la Coral. Els assaigs són el moment de retrobament setmanal per a compartir la passió envers el cant, que ens uneix.
 
Josep Gudayol i Puig
Foto: Laia Carulla

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.