CINC
MINUTS
Avui, de nou, no sé si vosaltres ho entendreu, i després
de diverses setmanes que en parla, prenc la columna dels divendres escrita per
l’Anna Carrera i Aubets. Dic que fa
dies que parla sobre aquest líquid que, com sabem tots, es
consumeix diàriament als bars: la cervesa. Us transcric el text “la nevera de
l’art”, del diari El Punt Avui.
«La primera vegada
que vaig entrar a Bagels & Beers vaig al·lucinar fort amb una nevera que em
va cridar l’atenció com ho hauria fet una exposició de Joan Miró o una
pel·lícula de Luis Buñuel. Era un refrigerador ple de fileres de llaunes de
cervesa artesana amb unes etiquetes magnífiques que em van portar a pensar, a
l’instant, en un nou art urbà que desconeixia. A la part alta de la nevera, una
inscripció en lletra majúscula ho resumia tot: For the love of craft (Per l’amor a l’artesania). Les etiquetes
de les cerveses artesanes s’han convertit en una forma d’expressió artística i
creativa. No només serveixen per identificar el producte, sinó que també
reflecteixen la identitat de la marca i el seu compromís amb la qualitat i la
tradició. Avui trobem cerveses amb dissenys innovadors i visualment impactants
que poden incloure il·lustracions, tipografies distintives i colors vibrants.
Moltes etiquetes inclouen històries sobre el procés de fabricació i els
ingredients utilitzats o les inspiracions culturals (el cinema, Miró, Dalí,
l’art abstracte, el minimalisme, el pop art, el grafit) que traslladen a unes
llaunes dignes de col·leccionista. Els dissenyadors, com els cuiners de
cervesa, fan alquímia de l’estètica i creen composicions que comuniquen i
expressen al mateix temps. Pura avantguarda. Mireu: Soma, Limbik, Hoppit, Doskiwis,
Gro, La Plaga, La Pirata, Garage, Espiga, Caleya, Dmr, Kom, La Calavera, Rec,
Maresme, Bierboi, Caravelle o Lo
Vilot, per esmentar-ne algunes. Observeu les seves llaunes com si fossin
quadres: l’art està servit i arriba trepitjant molt fort.»
No ho entenc gaire, però l’Anna em sembla que vol fer una
valoració de l’estètica d’unes marques. Per la meva part finalitzo explicant
que hi hagueren uns anys en què vaig ser consumidor de cervesa molt fort, potser massa, i cap llauna no era
d’aquestes marques.
Josep Gudayol i Puig
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.