dissabte, 15 de març del 2025

La nevera de l’art

CINC MINUTS
 
 
Avui, de nou, no sé si vosaltres ho entendreu, i després de diverses setmanes que en parla, prenc la columna dels divendres escrita per l’Anna Carrera i Aubets. Dic que fa dies que parla sobre aquest líquid que, com sabem tots, es consumeix diàriament als bars: la cervesa. Us transcric el text “la nevera de l’art”, del diari El Punt Avui.
 
«La primera vegada que vaig entrar a Bagels & Beers vaig al·lucinar fort amb una nevera que em va cridar l’atenció com ho hauria fet una exposició de Joan Miró o una pel·lícula de Luis Buñuel. Era un refrigerador ple de fileres de llaunes de cervesa artesana amb unes etiquetes magnífiques que em van portar a pensar, a l’instant, en un nou art urbà que desconeixia. A la part alta de la nevera, una inscripció en lletra majúscula ho resumia tot: For the love of craft (Per l’amor a l’artesania). Les etiquetes de les cerveses artesanes s’han convertit en una forma d’expressió artística i creativa. No només serveixen per identificar el producte, sinó que també reflecteixen la identitat de la marca i el seu compromís amb la qualitat i la tradició. Avui trobem cerveses amb dissenys innovadors i visualment impactants que poden incloure il·lustracions, tipografies distintives i colors vibrants. Moltes etiquetes inclouen històries sobre el procés de fabricació i els ingredients utilitzats o les inspiracions culturals (el cinema, Miró, Dalí, l’art abstracte, el minimalisme, el pop art, el grafit) que traslladen a unes llaunes dignes de col·leccionista. Els dissenyadors, com els cuiners de cervesa, fan alquímia de l’estètica i creen composicions que comuniquen i expressen al mateix temps. Pura avantguarda. Mireu: Soma, Limbik, Hoppit, Doskiwis, Gro, La Plaga, La Pirata, Garage, Espiga, Caleya, Dmr, Kom, La Calavera, Rec, Maresme, Bierboi, Caravelle o Lo Vilot, per esmentar-ne algunes. Observeu les seves llaunes com si fossin quadres: l’art està servit i arriba trepitjant molt fort.»
 
No ho entenc gaire, però l’Anna em sembla que vol fer una valoració de l’estètica d’unes marques. Per la meva part finalitzo explicant que hi hagueren uns anys en què vaig ser consumidor de cervesa molt fort, potser massa, i cap llauna no era d’aquestes marques.
 
Josep Gudayol i Puig


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.