dimarts, 2 de juliol del 2024

Oriol Serra: actitud de vetlla del poble dins la política municipal i pel foc en el cos de bombers

ENTREVISTA
 
 
Hem deixat enrere una altra primavera i aquesta finestra oberta ha volgut parlar amb el conciutadà nostre que assumeix carteres amb responsabilitats comunes a l’Ajuntament de Balsareny, i a favor d’una societat actual, al cos de Bombers de la Generalitat.
 
Oriol Serra Valdés va néixer a Balsareny el 9 de desembre de 1990 i té el Grau en Enginyeria Forestal a la Universitat de Lleida. Actualment no està cursant cap estudi, però periòdicament la seva professió li ofereix la possibilitat de fer cursos temàtics en diferents àmbits de les emergències.
 
Pel que fa als seus hobbies ens comenta quem’agraden molt els esports d'aventura. Els que practico amb més freqüència són la bicicleta de muntanya, l'escalada i l'esquí de muntanya. Actualment estic competint a la Copa Catalana d'Enduro BTT.”
 
També li agrada molt viatjar i procura fer escapades tot sovint. Ens diu que a vegades no cal anar massa lluny per poder gaudir de bons paisatges. He estat en diversos països arreu d'Europa: Suècia, Itàlia, França, Bèlgica, Suïssa, Malta, Croàcia i Portugal. També he viatjat al Senegal, el Marroc i més recentment a l'Equador”.
 
Sobre la lectura ens confessa que llegeix poc, tot i que li agradaria fer-ho més: “Em costa trobar el moment i que m'enganxi la lectura. Actualment tinc dos llibres encetats: “No todo el mundo” de Marta Jiménez Serrano i “Seixanta-sis sinofosos” d'Adrià Pujol Cruells”.
 
A banda de l'esport, també li agrada omplir el seu temps lliure amb altres coses, com ara la música, les sèries (fa temps que no va al cinema), anar al teatre de tant en tant, la ràdio o els podcasts mentre condueix o l'hort i la vinya de casa, que prou feina li dona, segons ens explica.
 
— La pregunta obligada seria: explica'ns com va anar tot això de ficar-te en la política municipal i també prendre el compromís de formar part del Cos de Bombers de la Generalitat?
 
En tots dos casos, sento que són coses que havia de perseguir. Des de petit m'agradava la professió i ja entrada l'adolescència vaig decidir en ferm que volia ser bomber. Tot i així, vaig cursar estudis en l'àmbit de la gestió forestal ja que era un tema que també m'agradava i em podia servir com a alternativa si no entrava de bomber. Finalment l'any 2018 vaig superar l'oposició per obtenir la plaça de bomber i des d'aleshores que m'hi dedico. Pel que fa al fet de ficar-me en política municipal, no tenia tant clar que fos una cosa que acabaria passant. Des de sempre m'he considerat molt actiu a nivell social al poble, aportant el meu granet de sorra en diferents entitats al llarg dels anys. La veritat és que la barreja entre la realitat al municipi els darrers anys, i que la situació personal m'ho permet, m'ha empès a fer un pas més i apostar per formar part de la política municipal. Sento que hi puc aportar, i tinc l'energia per fer-ho. Ja us asseguro que dins l'Ajuntament també s'hi apaguen focs!
 
— Tens algun referent d’algun dels dos llocs?
 
No! De fet, no tinc coneixement de cap més bomber/a professional que visqui o hagi viscut a Balsareny. Saber si al llarg dels anys hi ha hagut més bombers/es a Balsareny és una cosa que m'agradaria investigar. Pel que fa a l'àmbit de la política, tampoc tinc cap referent. M'emmirallo en la gent que s'entrega al poble moguda per aquell sentiment de pertinença.
 
— Quin lloc ocupes doncs del cartipàs municipal?
 
Actualment soc regidor de l'àrea de joventut, de l'àrea de medi ambient, sostenibilitat i entorn rural i també de l'àrea de comunicació i noves tecnologies.
 
— Ets militant en el color que defenses?
 
Sí. De fet, la idea de crear el projecte d'Endavant Balsareny neix de la inquietud d'un grup de persones amb un marc ideològic molt semblant, que posa les persones i els valors col·lectius al centre. Em sento còmode amb aquests valors, sento que em defineixen i procuro fer-ne bandera tant dins com fora de l'Ajuntament.
 
— A l'incorporar-te al teu lloc de treball, com vas trobar el lloc vacant?
 
En els processos selectius de concurs-oposició, com és el cas de bombers, un cop superada la fase d'oposició passes a una fase de pràctiques. En el meu cas, les vaig fer primer al parc de Badalona i després a Vic. Un cop superades les pràctiques, t'assignen una destinació provisional, que en el meu cas va ser primer a Martorell i després a Manresa. Finalment, amb el darrer concurs de trasllat, he aconseguit plaça definitiva al parc de Sant Boi de Llobregat.
 
— Actualment com definiries la responsabilitat de l'actual equip que regeix Balsareny, i del qual formes part?
 
Penso que formar part d'un equip de govern sempre és una responsabilitat. Al meu entendre, els darrers anys Balsareny estava immers en una deixadesa generalitzada, que es podia palpar tant al carrer com en el seu teixit social i veïnal. Tinc la sensació que ens hem considerat un poble de segona durant molts anys, i crec fermament que tenim tot el potencial per estar a primera divisió. La responsabilitat de l'actual equip de govern és posar a l'abast les idees, les eines i els mitjans per revertir aquesta situació. Fer de Balsareny el poble on tothom voldria viure.
 
— Finalment, explica'ns alguna breu pinzellada sobre la responsabilitat de formar part de l'actual Cos de Bombers.
 
De la mateixa manera que en la pregunta anterior, ser un servidor públic en si penso que ja és una responsabilitat. El fet de vetllar per la ciutadania, que creu i manté aquest servei és una responsabilitat.  La responsabilitat és estar preparat i actualitzat per fer front a les emergències que puguin sorgir. És una responsabilitat que assumeixo i que m'agrada, que evoluciona al ritme que ho fa la societat i que ens fa sentir vius cada cop que pugem al camió. Sento que soc al lloc on vull ser!
 
Josep Gudayol i Puig
Foto: Oriol Serra


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.