CINC
MINUTS
Són
les 7 del matí i plou. Des del terrat veig com cauen unes gotes preuades i en dono
gràcies. Minuts després d'esmorzar baixo al carrer cap a buscar el diari i
arribo a la llibreria. Trobo la porta a mig obrir, a dins no sé si hi ha la
Kati o la Marga. Sento com l‘una o bé l'altra està enfeinada endreçant el plec
de diaris. Passat un moment s'aixeca la porta i saludo la Margarita. Prenc el
meu diari i cap a casa de nou. En arribar em diposo a reflexionar amb tots vosaltres
donant gràcies perquè, malgrat les meves cataractes, encara ho puc fer.
En aquesta ocasió tinc la sort de poder llegir un paràgraf de les columnes d'opinió. N'estic molt content ja que coincideixo totalment amb l'interrogant que fa el Sr. Àlex López Pérez al diari El Punt Avui: „Digitalització: problema o solució?“
«La digitalització és un procés que cada cop més està arribant a les escoles i instituts dels nostres municipis. Algunes persones prefereixen treballar amb llibres i llibretes i altres prefereixen treballar amb ordinadors. La vertadera pregunta és: què és millor per als alumnes? És clar que tots dos mètodes de treball tenen els seus avantatges i inconvenients. Moltes escoles opten pels ordinadors, que fan que els alumnes no hagin de carregar diàriament amb nombroses quantitats de llibres; també, les famílies econòmicament inestables estalviarien molts calés. No obstant això, la gran part negativa dels ordinadors, que fa que moltes institucions no hi optin, és el possible ús indegut per part de l’alumnat, que pot afectar greument el seu rendiment acadèmic.»
Jo, tal com he dit altres vegades, opto per l'ensenyament a través dels llibres, perquè així l'alumnat pot arribar a gaudir d'un sistema mental més sa. No als ordinadors, sí al bon ús dels llibres.
Josep Gudayol i Puig
En aquesta ocasió tinc la sort de poder llegir un paràgraf de les columnes d'opinió. N'estic molt content ja que coincideixo totalment amb l'interrogant que fa el Sr. Àlex López Pérez al diari El Punt Avui: „Digitalització: problema o solució?“
«La digitalització és un procés que cada cop més està arribant a les escoles i instituts dels nostres municipis. Algunes persones prefereixen treballar amb llibres i llibretes i altres prefereixen treballar amb ordinadors. La vertadera pregunta és: què és millor per als alumnes? És clar que tots dos mètodes de treball tenen els seus avantatges i inconvenients. Moltes escoles opten pels ordinadors, que fan que els alumnes no hagin de carregar diàriament amb nombroses quantitats de llibres; també, les famílies econòmicament inestables estalviarien molts calés. No obstant això, la gran part negativa dels ordinadors, que fa que moltes institucions no hi optin, és el possible ús indegut per part de l’alumnat, que pot afectar greument el seu rendiment acadèmic.»
Jo, tal com he dit altres vegades, opto per l'ensenyament a través dels llibres, perquè així l'alumnat pot arribar a gaudir d'un sistema mental més sa. No als ordinadors, sí al bon ús dels llibres.
Josep Gudayol i Puig
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.