dimecres, 1 de febrer del 2023

Bernat Sivill, estudiant de música amb la corda pinçada, la guitarra

ENTREVISTA
 
 
Amb l’aire d’aquest ja ple hivern ens protegim amb la meva finestra tancada, però per uns moments l’obro de bat a bat per gaudir d’aquesta breu xerradeta amb en Bernat, estudiant de música i en concret d’un instrument de corda, la guitarra pinçada. Ens trobem dins un nou any, ben trobats amics lectors, d’aquest 2023. També voldria felicitar el Bernat per la seva incorporació en el paper de Lluquet en els Pastorets de Balsareny: nova saba, tot per a les nostres tradicions.
 
En Bernat Sivill Pla va néixer a Balsareny el 21 de maig del 2005 i actualment està cursant el 2n curs de Batxillerat Científic a l’EDN (Escola Diocesana de Navàs), i el 4t curs del Grau professional al Conservatori de Música dels Pirineus. Els seus esports preferits són la natació i l’escalada. També li agrada escoltar música i llegir; el darrer llibre que ha llegit  ha estat Frankenstein, de Mary Shelley. Viatjar sempre li ha agradat molt i l’últim viatge que ha fet va ser a Noruega.
 
— Com va anar això d’estudiar música?
 
— Vaig començar a estudiar música als 3 anys a Sallent a l’Escola de Música, i amb 5 anys ja vaig venir a Balsareny, que va ser quan vaig començar a tocar la guitarra amb el professor Marc Borau. Al cap d’uns anys vaig passar a l’acadèmia de Sallent, on em van preparar per passar les proves d’accés al Conservatori dels Pirineus a Berga, on ara estudio guitarra amb el Jordi Farrés.
 
Què és per a tu la música?
 
— La música m’ha acompanyat des de sempre. A casa meva sempre se n’ha escoltat. I a mida que em vaig anar fent gran cada cop m’hi vaig interessar més. Ara ja és una constant que m’ocupa gran part del meu temps, és una forma que tinc d’expressar-me i de gaudir.
 
Quin estil de música prefereixes?
 
— Escolto molta varietat de música, però m’interesso molt pels gèneres on hi ha la guitarra molt present, com per exemple des de blues, rock i pop fins a jazz, bossa i fins i tot clàssica.
 
Tens o has tingut algun precedent familiar en el mon de la música?
 
— El meu pare de jove tocava la guitarra i a casa sempre n’hi ha hagut alguna.
 
T’agrada tocar algun instrument en concret?
 
— M’encanta tocar la guitarra, tant la clàssica com l’elèctrica, i m’agrada tocar tot tipus de música. Aquest mateix estiu vaig fer la meva primera gira durant onze dies del juliol amb la guitarra clàssica al FeMAP social, el festival de música antiga dels pirineus. Vam tocar per una vintena de municipis del Pirineu, de les dues bandes de la frontera. La guitarra és un instrument de corda pinçada, i la meva en concret ha estat feta per un luthier d’Avià, Picado.

 
Últimament hem sabut que t’has incorporat a l’elenc dels Pastorets de Balsareny. Què significa per a tu assumir un paper tan important com és el del popular Lluquet?
 
— La meva incorporació als Pastorets va ser d’última hora. El 15 de setembre d’aquest any m’hi vaig unir. De petit ja hi havia participat des de l’esbart de Balsareny i a casa meva també s’hi havia participat molt quan es feien a la Colònia Soldevila. També, el meu avi, en Joan Pla, sempre ha estat tramoia i em deixava veure els espectacles des d’un angle molt diferent. Jo crec que està sent un repte, aprendre’m tot el paper en poc temps i compaginar els assajos amb tots els estudis. Però el fet de treballar amb gent tan maca com la que hi ha als Pastorets m’ho posa molt fàcil i realment m’ho estic passant molt bé. Desitjo que vosaltres també en gaudiu quan els vingueu a veure.
 
Josep Gudayol i Puig
Fotos: Família Sivill-Pla

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.