dimarts, 4 de juny del 2024

Cristina Díaz, regidora d’Esports, Sanitat i Salut Pública

ENTREVISTA
 
 
Avui entrevistem la regidora Cristina Díaz Casado. La Cristina va néixer a Balsareny el 1993. Graduada en Disseny gràfic, té un postgrau en disseny web i un postgrau en disseny d’experiència d’usuaris i interfícies (UX/UI) amb especialització en recerca d’usuari i anàlisi de dades. Actualment està fent un curs online sobre gestió de projectes.
 
—Quin és el teu esport preferit?
 
—Doncs des de fa temps, el futbol. I si el puc gaudir jugant a la UE Balsareny, millor que millor!
 
 —T’agrada llegir?
 
—Sí. M’agrada molt llegir llibres d’intriga, misteri, thrillers policíacs… Un dels últims que he llegit, encara que ja és de fa un temps, és La noia del tren, de Paula Hawkins.
 
—I viatjar, t’agrada?
 
—Molt! Podria dir que és la meva afició preferida. L’any passat vaig visitar Lisboa, Milà, Gènova, Torí, Granada, Cabo de Gata i Londres; i aquest any he visitat Roma per tercera vegada.
 
—Pregunta obligada. Explica’ns com va anar tot això de voler formar part de la política municipal?
 
—Soc una persona molt inquieta i des de ben petita la política sempre ha estat un punt que m’ha interessat molt. Veig la política local com a una eina de treball, una forma de donar al poble allò que demana, i per això crec en una política que contínuament escolti la ciutadania. Aquesta forma d’entendre la política la vaig veure molt present a ERC, i no vaig trigar a posar-me en contacte amb el seu cap de llista, l’Isidre Viu. Hi vaig parlar, li vaig explicar les meves inquietuds i ell ho va tenir clar: “hi ets dins!” Després d’algunes reunions, se’m va proposar ser la número 4 de la candidatura, i vaig acceptar amb molta il·lusió poder-me posar a disposició de Balsareny. Certament, estic molt agraïda d’aquesta oportunitat i cada dia intento deixar-m’hi la pell en atendre les necessitats del poble tan bé com sé.
 
—Tens algun referent dintre d’aquest camp polític?
 
—La veritat és que no tinc cap referent a nivell estatal sobre política, però si hagués de mencionar algú, ho tinc clar: els meus referents són els meus companys d’ERC Balsareny: gent humil, propera, implicada, que vol aportar sempre el seu granet de sorra en qualsevol dels àmbits i de forma completament altruista.
 
—Per què vas escollir el grup d’ERC?  
 
—Crec que Esquerra Republicana de Catalunya és el partit polític que vetlla d’una forma més correcta per tots aquells ideals que jo defenso: la democràcia, els drets i les llibertats civils, la cohesió social i la reducció de desigualtats, i sobretot, el medi ambient i les polítiques animals. 

—Formes part de l’equip de govern de l’Ajuntament?
 
—Sí. L’equip de govern el formem l’agrupació d’electors d’Endavant Balsareny i el grup polític dERC Balsareny. 

Quines són les funcions que hi desenvolupes?
 
—Les àrees que defenso són: salut pública, sanitat, esports, neteja viària, sanejament i gestió de residus.
 
—Com us vàreu distribuir les diferents carteres?
 
—L’assignació de carteres va ser molt senzilla, tothom vam escollir allò amb el que ens sentíem més identificats.
      Dintre l’àmbit de la salut pública, el que entenem com a gestió de les colònies de gats ferals, la població de coloms, la recollida d’animals abandonats… és el meu tema predilecte, ja que formo part de la junta directiva de l’associació animalista del poble: Els Miolets del Castell.
      L’àmbit de la sanitat venia lligat de la mà de la salut pública: tenir cura dels nostres ciutadans és una qüestió  que també m’importa moltíssim, fent una menció especial a la problemàtica de la soledat no desitjada, que és quelcom que em té molt preocupada (deu ser vocació familiar, ja la meva mare ha treballat durant 15 anys a la residència d’avis!).
      I pel que fa a l’àrea d’esports, quasi puc dir que “em tocava”, com a portera que soc del primer equip femení de la Unió Esportiva de Balsareny. 

—Finalment, digues: com veus, en positiu o en negatiu, l’actualitat balsarenyenca?
  
—Veig el poble de Balsareny engrescat, receptiu, amb ganes de fer créixer el seu sentiment identitari com a poble, i això és el que ens anima a tots a continuar treballant!
      M’agradaria aprofitar aquest espai per dir a tots els lectors i lectores del Sarment que poden escriure’ns totes les seves inquietuds a balsareny@balsareny.cat o bé, en allò que sigui competència de les meves regidories, a diazccr@balsareny.cat. Estaré encantada d’escoltar-los i els respondré alo més aviat possible!
 
—Moltes gràcies per la teva amabilitat, Cristina, i molta sort.
 
Josep Gudayol i Puig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.