dilluns, 4 de setembre del 2023

Imatges de Balsareny

Com en la temporada passada, aquest mes tornem amb aquesta secció, on es tracta d’endevinar en quin lloc es troba aquesta imatge, que pertany al terme municipal de Balsareny o molt a prop, en termes fronterers. Els termes que envolten Balsareny són Castellnou de Bages, Gaià, Navàs i Sallent. Publicarem la solució més endavant, en aquesta mateixa entrada del blog. Que hi hagi sort!

Text i foto: Isidre Prat Obradors

Solució a Imatges de Balsareny

Es tracta de la casa anomenada La Teuleria, situada al nord-oest del nostre terme municipal, molt a prop del poble. Per arribar-hi des del nucli urbà de Balsareny, cal agafar la carretera de Súria, la BP-4313, i, un cop passat el quilòmetre 45, després del pontet per sota del qual hi passa precisament el Torrent de la Teuleria (que baixa de la Baga de Sobirana), en un doble revolt, cal agafar un trencall a la dreta, seguir recte  per una pista forestal i, al cap de només 200 metres, ja arribem al mas, a la dreta del camí. Si seguim aquest mateix sender, al cap d’uns 250 metres més, en pujada, arribarem a Sobirana de Ferrans.

És una casa del segle XIX, que ha estat reformada. Podem veure les parets de pedra (la major part de pedra sorrenca), però també una part construïda amb rajoles. Es troba en bon estat i actualment està habitada.

Diverses persones de Balsareny i comarca han estat interessades per saber si hi havia hagut alguna teuleria o forn d’obra al voltant d’aquesta masia, però, de moment, constatem que no se n’ha trobat cap resta.