diumenge, 17 de setembre del 2023

Entrevista amb Mn. Joan Francesc Casals

LA VEU DEL CAMPANAR
 

Entrevista amb Mn. Joan Francesc Casals Cubinsà
 
—Quants anys vas estar a Balsareny?
 
—Vaig viure i intentar fer-me un balsarenyenc més, dels anys 1999 al 2001.
 
—Quins records en tens?
 
—Els records són molt bons. Em vaig sentir acollit i estimat des del primer moment. Per a mi, era la primera parròquia relativament gran com a rector. Arribava de ser vicari de Navàs i rector del Mujal. Aleshores, era un mossèn jove i amb tota la força i les ganes de ser i fer parròquia. A nivell familiar, varen ser dos anys difícils per la malaltia i la pèrdua de la mare i d’un cunyat. El poble de Balsareny m’acompanyà i em recolzà en tot el necessari, de la qual cosa n’estic molt agraït. Així mateix, també varen acollir el pare tots els moments que venia a compartir amb nosaltres.
 
—Amb qui vas conviure?
 
—Vaig conviure amb el recordat i estimat mossèn Joan Bajona. Per a mi, era com un pare. Em vaig sentir sempre recolzat i valorat per ell. Va ser un mestre per a mi en humanitat, en la manera de tractar a les persones, en com comportar-me com a prevere amb la parròquia; un mestre en lliçons de vida que avui recordo i un mestre en espiritualitat i vida cristiana. Mn. Joan, encara avui t’enyoro. Descansa en la pau ben merescuda!
     També compartia i tinc molt a agrair pel seu bon servei a la Teresa Sallés, que ens acompanyava i es preocupava per nosaltres com una mare.
 
—Quines activitats recordes?
 
—Les misses. La visita als malalts. El treball amb la Catequesi: nens, catequistes, famílies. Càritas. L’ organització de l’equip de Mans Unides. La Residència Casal Verge de Montserrat: avis, institut Vita et Pax, treballadors, patronat.  La Coral.  L’escoltisme. L’economia. L’organització i divulgació del Full parroquial...  Entre tots, fèiem comunitat i ens oferíem en tot el que se’ns demanava. Una vegada més, gràcies a tots per ser-hi!

 
—Vols explicar-nos alguna de les experiències viscudes?
 
—Recordo amb emoció i agraïment tantes persones grans que participaven i col·laboraven amb la parròquia i que avui ja son traspassades. Recordo persones i famílies en la celebració dels sagraments. Altres en processos de fe i de creixement eclesial. Berenars solidaris... Una experiència molt bonica va ser un aniversari del Casal Verge de Montserrat, en què vàrem aconseguir que ens acompanyés i ens expliqués molts detalls de l’antic Hospital de Balsareny el Dr. Torner, molts anys després d’haver-hi treballat.
 
—Algun record del poble de Balsareny?
 
—La Festa dels Traginers. Els concerts de Sant Esteve i els Pastorets. Els bons amics que vaig fer-hi. La festa de Sant Marc. Els racons que amb molt art ha deixat Mn. Joan Bajona. Les festes al Casal de la Gent Gran i les seves actuacions. La bona gent que allí s’hi troba.
 
—Vols afegir-hi quelcom més?
 
—Senzillament, varen ser dos breus anys, però molt intensos, que han marcat la meva vida i m’han ajudat a ser. Gràcies a tots per formar part de la meva vida. Accepteu la meva voluntat. Us recordo. Us porto amb mi. I ara, des del poble veí de Súria, resto al vostre costat i servei per tot allò que us pugui ser útil. Una abraçada per a tots i us porto en la pregària!
 
Missa a Sobirana de Ferrans
 
Enguany, coincidint amb la festa de la Mare de Déu del Roser, el dissabte 7 d'octubre, tindrem la celebració de l'Eucaristia a l'església de Sobirana de Ferrans a les 12 h. Tothom hi és convidat!
 
Mossèn Antoni Bonet
Fotos: Arxiu Mn. Joan Francesc Casals

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.