dimecres, 6 de juliol del 2022

Balsareny-Camprodon-Balsareny en bicicleta

CLUB CICLISTA ALT LLOBREGAT PLA I BAIXADA

Els passats dies 18 i 19 de juny, el Club Ciclista Alt Llobregat Pla i Baixada va organitzar una sortida en bicicleta per carretera, de Balsareny a Camprodon i tornar. En total érem dotze participants, més l’Alfred Selgas, en cotxe, com a assistent.

Vam sortir de Balsareny el dia 18 a les 6 del matí. Va ser una pedalada molt exigent: 100 km de Balsareny a Camprodon, amb 2.000 metres de desnivell positiu. Vam passar per Prats de Lluçanès, on vam esmorzar sota l’església de la Mare de Déu de Lourdes; vàrem continuar per Perafita cap al collet de Sant Agustí, amb una parada d’avituallament.

Vam seguir cap a Santa Maria de Besora, on vam fer una altra parada; i  per Llaés fins a Sant Joan de les Abadesses, on vam fer l’última parada per refer forces, quan ja érem tan sols a 10 km de Camprodon. Arribats a l’hotel, una bona dutxa i un bon dinar. A la tarda, passejada pel poble, sopar a l’hotel, i a dormir.

L’endemà, diumenge, la tornada. Ens vam llevar d’hora, vam esmorzar i vam recollir les bicicletes, que teníem guardades a l’hotel. Llavors ens vam fer la foto de rigor al lloc més emblemàtic de Camprodon, el pont Nou sobre el Ter; i ja vam sortir cap a Ripoll, per la carretera de les Llosses en direcció a Borredà, i de Santa Maria de Merlès fins a Puig-reig i Balsareny: uns 90 km, amb un desnivell positiu de 850 metres.

Tots els participants van mostrar el seu bon estat de forma, i al llarg de la sortida hi va haver molta companyonia i moltes ganes de gaudir d’aquest esport. La junta del Club se sent molt satisfeta de l’assistència i per la col·laboració  desinteressada de socis i simpatitzants. Volem agrair especialment la col·laboració de l’Alfred Selgas fent d’assistent i de fotògraf.