dijous, 11 de maig del 2023

Rectorologi de Balsareny

LA VEU DEL CAMPANAR
 
Rectorologi de Balsareny
 
En aquesta secció de La veu del campanar encetem avui una pàgina dedicada als capellans vius que han estat rectors de la nostra parròquia de Balsareny al llarg dels anys. Partim de l’any 1957, en el qual la parròquia de Balsareny va passar de pertànyer del  bisbat de Vic al nostre bisbat de Solsona.

 
Mn. Antoni BALCELLS TREPAT

         Rector de Balsareny: 1963-1964

         Fill de Tàrrega, on va néixer el dia 31 de gener de l’any 1928. Fou ordenat prevere el 31 de maig de 1952 a Barcelona a Montjuic amb motiu del Congrés Eucarístic Internacional.

         «En temps del bisbe Mons. Vicent Enrique Tarancon em deixà anar a Vitòria (País Basc) a un curs d’espiritualitat centrat en els exercicis espirituals per a tothom, tant homes com dones. Vaig anar a Barcelona, però després vaig continuar a Solsona en aquests destins: Anglesola, Castellfollit de Riubregós, Balsareny, Barcelona, Sant Guim de Freixenet i Tàrrega, on vaig estar fins el dia 30 de juny de 2015 com a capellà en el Santuari de Fàtima, fins que em vaig incorporar a la Residència sacerdotal de Solsona».

Mn. Antoni Balcells va dissenyar els vitralls que hi ha a l’església del Santuari de Fàtima de Tàrrega, centrats en els misteris del rosari.

         «Actualment tinc 95 anys i valoro molt la família, el fet de distribuir bé el temps, la vida humana i sacerdotal i la pregària».
                                                                                                                  (Foto: Jordi Prat)
 
Celebracions parròquia Balsareny: juny
 
Dia  4: Eucaristia a Viver a les 10 h. amb motiu de la festa de la Trinitat. La Coral St. Esteve de Balsareny acompanyarà en els cants.

Dia 24, dissabte: Celebració de l’Eucaristia a l’església de Sant Esteve de la Colònia Soldevila a 2/4 d’11 del matí (10:30).
 
Mn. Antoni Bonet i Trilla


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.