dijous, 23 de desembre del 2021

Anabel Cano Hernández: vuit mans per a una cuina de proximitat

ENTREVISTA

 

En ple hivern de nou, aquesta finestra oberta vol parlar amb la nostra conciutadana Anabel Cano, amb entusiasme culinari al servei de Balsareny.
 
“Des de molt petita m’agradava donar un cop de ma a la cuina de la meva mare, sobre tot postres i dolços”.
 
L’Anabel va néixer a Balsareny el 18 de gener de 1991. Va estudiar a la Joviat, Manresa, on va cursar els estudis de Comerç i també de Pastisseria i Forneria. Ara mateix no està estudiant, però intenta estar al dia amb la seva professió llegint articles de cuina. Li agrada molt la muntanya i la natura, fer caminades amb el seu xicot i la seva gossa, i també li agrada anar al gimnàs O2.
 
Pel que fa a la lectura, ens comenta que sí que llegeix, “tot i que últimament tot és al voltant de la gastronomia. L’últim que tinc entre mans, me’l van regalar el meu germà i la meva cunyada, es diu Que viva la cocina! 2.
 
Li encanta viatjar i, tot i que ens diu que tenen encara molt a descobrir a prop de casa, també he estat a Irlanda, França i el Regne Unit . En temps de lleure, li agrada gaudir d’una escapada a la muntanya.
 
— Pregunta obligada: digueu-nos en primer lloc com va anar tot això d’obrir un establiment a favor de la gastronomia?
 
— Des de ben petita, m’agradava donar un cop de mà a la cuina de la meva mare. També, fer cosetes de postres i dolços. Més tard, vaig treballar a diferents llocs com a cuinera, això va ser definitiu per decidir la meva vocació. Això d’obrir una botiga de menjar per emportar, va ser idea del meu germà i la meva cunyada... De fet, m’hi animaven des de feia molt temps. Però a Vic vam anar a una botiga de menjars per emportar i vaig sortir totalment convençuda que volia donar aquest servei a Balsareny.
 
— Us ve d’algun antecedent, aquest servei de cara al públic?
 
— En anteriors treballs en aquest sector, havia treballat només a cuina, no de cara al públic. Tot i això, tinc experiència en servei de cara al públic, perquè havia treballat de dependenta en una carnisseria i, fa molts anys, també a la botiga d’informàtica que hi havia en aquest mateix local.
 
— El vostre producte és per emportar-se’l o bé es pot disposar de taula al mateix local?
 
— És una botiga de menjars per endur, no està pensat per consumir dins del local. En un futur, tenim pensat fer un nou concepte, però tot dependrà de si el negoci actual té bona acceptació. Per part nostra tenim molta il·lusió i ganes que la gent gaudeixi del nostre menjar a casa.
 
— Cuina catalana: quins plats feu?
 
— Tenim cuina diversa, però la majoria són plats catalans i casolans... Ens agradaria diferenciar-nos de les altres rostisseries perquè, a part de tenir pollastres a l’ast i acompanyaments, volem oferir plats elaborats i productes de qualitat. Ens agradaria ampliar incloent menús especials (celíacs o 100% vegans), però de moment anem pas a pas. Com a exemples de plats, oferim brandada de bacallà, estofat de vedella, fricandó, peus de porc, cargolada, sípia amb cloïsses, lluç a la marinera, etc. També fem arrossos i fideuàs per a grups per encàrrec, i oferim servei de Càtering per celebracions i esdeveniments.
 
— Quin servei personal teniu de cara al públic?
 
— Atenent als nostres clients hi trobareu l’Elena Calle. A la cuina, entre fogons hi trobareu la Isabel Piedra. Encarregada de la neteja hi ha la Vanesa Escámez. I a mi una mica a tot arreu! Formem un bon equip, estic molt contenta!
 
— Quants dies i hores podem disposar del vostre servei?
 
— Tenim obert de divendres a diumenge, de 10 del mati fins a les 3 de la tarda; i també els dies festius.
 
— Per últim, on esteu ubicats?
 
— La nostra botiga “Les Carmanyoles” està situada a l’eix que travessa el nostre poble, a la Carretera de Berga núm. 41, baixos-1a. Us hi esperem amb moltes ganes!
 
— Moltes gràcies, Anabel, i molta sort!
 
Josep Gudayol i Puig
Foto: Les Carmanyoles

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.