dimecres, 21 de novembre del 2018

Mercè Farràs es jubila

ENTREVISTA


Mercè Farràs, de Perruqueria Mercè, es jubila

Mercè Farràs i Manent, nascuda a Viver i Serrateix l’11 de novembre de 1949, va obrir a Balsareny la seva perruqueria, de la qual actualment en té la jubilació activa, cosa que li permet ajudar la seva filla.

La Mercè, després de cursar l’EGB, va estudiar perruqueria, tricologia, postisseria i estètica. Pel que fa als seus interessos, sempre li ha agradat viatjar. Ha fet algun creuer pel Mediterrani; amb l’Esbart Dansaire va anar a Santander, Portugal, Suïssa, etc., i per temes laborals ha viatjat a París, Londres i l’Argentina, entre altres. I pel que fa a la lectura ens comenta que sempre que pot procura llegir llibres que tinguin relació amb la seva feina.

— Hem sabut de la teva jubilació, explica’ns com i quan vas començar a aprendre l’ofici de perruqueria?

Vaig començar treballant a la fàbrica quan tenia 16 anys. Als 20 vaig anar a l’escola de perruqueria i als 22 anys vaig començar a treballar en una perruqueria de Navàs.

— Aleshores, quan vas obrir el teu propi establiment?

Va ser a Balsareny, al mateix lloc on soc ara, i puc dir-vos que soc molt feliç amb la meva feina ajudant la meva filla.

I com vas arribar a Balsareny?

Vaig conèixer el Marc Mas, ens vam casar i vaig venir a viure a casa seva.

És sabuda la teva inquietud col·laboradora amb diferents entitats del poble. Amb quines associacions estàs vinculada?

M’agrada col·laborar amb tot el que puc, ja que penso que és important ajudar les entitats del poble. Actualment soc als Pastorets de Balsareny i a l’Associació contra el Càncer, entre altres.

— Finalment, ens has sorprès amb les teves facultats artístiques actuant amb playback. Des de quan ho portaves a dins?

La cosa artística m’ha agradat sempre, però el meu lloc sempre havia estat entre bastidors: a l’escenari no hi havia sortit mai. Finalment, quan ho vaig provar em va agradar, i la veritat és que m’hi diverteixo molt.

Josep Gudayol i Puig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.