dimarts, 13 de maig del 2025

Presentació dels ‘Poemes’ de Joan Cors Vilaseca

  
Acréixer el fons bibliogràfic d’autors de Balsareny sempre és un motiu d’alegrar-se’n; i per això cal celebrar la publicació dels Poemes de Joan Cors Vilaseca, publicats per Edicions de L’Albí.
 
L’acte de presentació del llibre es va fer a la sala petita del Sindicat, amb l’assistència d’un públic molt nombrós. A la sala s’hi exposaven els manuscrits de la seva obra poètica i també en prosa, així com elements materials relacionats amb l’escriptura, com la seva màquina d’escriure o la cartera de pell on guardava els papers, gairebé sempre datats.

 
Amb Elisa Jorba en el control de so i projecció d’imatges, va actuar de mestra de cerimònies la filla de l’autor, Maria Josep Cors Caballero, que va fer una semblança biogràfica i literària del seu pare i va explicar el procés de confecció de l’antologia poètica, agraint la feina de tothom qui hi va participar.

 
A la taula hi havia el seu germà, David Cors: entre tos dos van fer la selecció i ordenació dels poemes a publicar i l’agrupació temàtica en diferents seccions. També hi van participar Jaume Huch, d’Edicions de L’Albí, que va fer una encesa vindicació de les persones que, com en Joan, van expressar els seus sentiments i opinions en versos fets amb el cor, sense pretensions de publicar-los, i també de la importància d’adequar el format de l’edició a cada obra en concret, com un sastre que fa un vestit a mida de cadascú; val a dir que aquest volum és excel·lent en format, disseny i tipografia. Finalment, Ramon Carreté va parlar de les característiques literàries del llibre (vegeu-ne la ressenya en aquest mateix Sarment), i tot seguit diverses persones van recitar alguns dels poemes que conformen el recull. L’acte va acabar amb els assistents degustant rebosteria i brindant amb cava i refrescos, tot celebrant la vetllada poètica. L’enhorabona a tothom qui ha fet possible aquesta publicació.
 
Sarment
Fotos: David Cors

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.