dimarts, 19 d’abril del 2022

Em pregunto: com hauran pogut dormir durant aquests quaranta anys?

PUNTA DE BRAU
  

Són les 9 del matí i, com sempre, llevat d’un temps amb aquest enemic invisible, soc a la llibreria a buscar el meu diari.
 
Avui, també, el que faig primer és llegir els titulars de la portada per seguir cap a la contraportada i tot seguit obrir la primera pàgina per connectar amb els columnistes habituals. Però, ostres, a la segona pàgina hi trobo una carta a la secció “El lector escriu” que m’omple l’atenció i m’inquieta: el text m’entristeix en comprovar el que els homes són capaços de fer.
 
El passat dia 2 de març del 2022 va ser el quaranta-vuitè aniversari de l’assassinat de Salvador Puig Antich, perpetrat pel govern feixista i criminal del general Francisco Franco. Eren ja les acaballes d’un règim internacionalment molt aïllat, àdhuc debilitat, que arreu feia aigües, però el seu instint assassí no tenia límits. Com vulgarment es diu, Franco va voler morir matant...” Francesc Gifreu Jové, diari El Punt Avui, 17 març 2022.
 
Seguint llegint, i amb treballs degut a les meves avançades cataractes, noto que el matí envoltat multiplica la tristor davant de tan gran injustícia, ja que com diu Gifreu, Salvador Puig Antich fou condemnat per un consell de guerra molt manipulat. Puig Antich va ésser executat pel sistema del garrot vil, que et fa morir ofegat.
 
Personalment, i respectant tota opinió, vull remarcar que fa temps que vaig veure la pel·lícula que TV3 va emetre, i encara avui no puc arribar a entendre com es pot sortir voluntari per collar un cargol que causa la mort per asfíxia.
 
Descansa en pau, Salvador —continua Gifreu—. Ets un símbol i ets l’exemple a seguir per tots els que seguim lluitant per la democràcia i les llibertats del nostre país”.
 
Encara avui no puc entendre com algunes persones puguin dormir en les nits del temps.
 
Josep Gudayol i Puig


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.