dimecres, 24 de juliol del 2019

Guillem Farrés, al capdavant del campionat de Motocròs d’Espanya

ENTREVISTA



Entrevistem avui un jove esportista balsarenyenc, destacat a nivell nacional i europeu: Guillem Farrés, qui va començar a córrer amb una moto de cross als 4 anys d’edat. Actualment competeix en la categoria MX125 del Campionat d’Espanya de Motocròs.

Guillem Farrés i Plaza és nascut a Balsareny el 31 de març de 2003. Després de cursar els estudis primaris a Balsareny; actualment està cursant 4t d’ESO a l’Escola Diocesana de Navàs. A més a més del motocròs, li agrada molt sortir a caminar i el ciclisme. A en Guillem també li agrada llegir, i darrerament està llegint “La noche más oscura”, d’Anna Alcolea. És un gran viatger, coneixedor de països com Itàlia, França, els Països Baixos, Bèlgica i Alemanya, entre altres.

— Recordo que fa uns anys vaig entrevistar el teu pare. Podries dir-nos de quina manera ha pogut marcar ell la teva dedicació al motocròs?

 —Des de petit que m’agradaven molt les motos, ja que ell sempre hi havia anat i crec que m’ho va transmetre. Des del moment que vaig començar, el meu pare ha estat sempre ajudant-me i també ensenyant-me; per això us puc dir que en el meu palmarès ell hi té molt a veure.

— Amb el risc que comporta córrer amb una moto de cros, com s’aconsegueix una bona habilitat i un bon equilibri?

— Un bon equilibri s’aconsegueix intentant prendre el menor risc possible, i per això cal tenir-ho tot sota control, intentant que tot estigui al seu lloc.

Els esports més coneguts com futbol i bàsquet, entre altres, tenen milions d’aficionats. Podries dir-nos una xifra aproximada sobre el nombre de seguidors que actualment té el motocròs?

— El motocròs és un esport que actualment en aquest país està creixent, però desgraciadament penso que té pocs seguidors comparat amb altres esports més coneguts d’avui en dia. No podria dir una xifra exacta, però s’hi està posant molt esforç perquè això canviï. En altres països, com Bèlgica i els Països Baixos, podríem dir que és un dels esports principals, fins i tot com el futbol a Espanya.

— Podries dir-nos quin ha estat el circuit que has trobat més difícil?

— El circuit més difícil per mi va ser a Saint Jean d’Angély, ja que era la meva primera cursa al Campionat d’Europa i, a més a més, la nit abans de la cursa no va parar de ploure i això va provocar que el terreny estigués molt enfangat.

— Quins són els premis i millors classificacions que fins avui has obtingut?

— L’any 2012 vaig aconseguir el subcampionat de Catalunya en la categoria MX50, el 2013 vaig ésser el campió de Catalunya en la categoria MX50, el 2016 vaig ésser subcampió de Catalunya en la categoria MX85, el 2018 vaig ésser campió de Catalunya i subcampió d’Espanya en la categoria MX125, i aquest any he arribat a liderar el Campionat d’Espanya en la categoria MX125 i estava en la 8a posició del Campionat d’Europa.

Endavant: molts èxits i molta sort, Guillem!

Josep Gudayol i Puig


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.