dimarts, 9 de juliol del 2019

Cartipàs municipal


L'AJUNTAMENT INFORMA


DECRET 124/2019

Atès que és convenient per la gestió adequada dels serveis municipals definir les àrees d’organització i els/les regidors/res delegats/des responsables de cada una d’aquestes àrees.

D’acord amb el que es disposa a l’article 21.3 de la Llei 7/85 de 2 d’abril, reguladores de les Bases del Règim Local, l’  article 56 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya i els articles 43  i següents del Reglament d’organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre,

RESOLC:

PRIMER: Dividir els serveis municipals en les àrees que a continuació es relacionen:

Alcaldia, via pública, esports, neteja viària, sanejament i gestió de residus i transparència

Inclou: Representació i  presidència de la Corporació. Coordinació i direcció general de les àrees/regidories de govern. Direcció i gestió dels serveis municipals no delegats a les regidories. Manteniment d’infraestructures i vies municipals, mobiliari urbà, parcs, jardins i parcs infantils;  gestió i manteniment del cementiri municipal;  direcció i gestió de  les obres públiques i manteniment d’edificis municipals en general. L’organització i foment de l’esport; la direcció i gestió dels equipaments i serveis esportius existents (pavelló d’esports, camp de futbol, pistes de tennis, piscina...) i les relacions amb les entitats i associacions esportives del municipi.

La direcció i gestió de la neteja viària, recollida i tractament de residus; la direcció i gestió del serveis de sanejament i la deixalleria.

Promoció de la protecció i la defensa dels drets polítics de la ciutadania. Facilitar l’accés a la informació municipal i fer publicitat activa de les polítiques i els serveis públics promoguts per l’Ajuntament. Portal de transparència.

Àrea de seguretat ciutadana, règim intern, hisenda, comunicació i xarxes socials

Inclou: La direcció i gestió dels recursos humans de l’Ajuntament; la vigilància pública i control del trànsit, la protecció de les instal·lacions i dels equipaments municipals i el control i compliment d’ordenances municipals. Hisenda, de la que forma part la  direcció i gestió de l’àrea d’hisenda municipal, la política pressupostària, ordenances fiscals, planificació econòmica i patrimoni municipal. Coordinació de la informació i comunicació de l’Ajuntament tant a nivell intern com extern, facilitant la interacció entre els mitjans d’informació municipals (Web, butlletí ...) i la ciutadania i/o entitats de la població.

Àrea de turisme, patrimoni i cultura

Inclou: Gestió i promoció de turisme amb organització d’iniciatives i esdeveniments turístics. Patrimoni, que té com a objectiu impulsar polítiques de protecció del patrimoni cultural i arquitectònic del municipi com el catàleg de patrimoni i, conjuntament amb la regidoria de manteniment i obres,  gestionar la recuperació per a la ciutadania alguns espais emblemàtics del municipi. Promoció, manteniment, conservació i difusió de patrimoni cultural, històric, natural i de l’arxiu i documentació local. Direcció i gestió de la promoció i difusió de la cultura local i establir relacions de col·laboració i suport amb altres administracions, institucions, entitats, associacions i empreses per a la promoció de la cultura (Kursaal, Liceu…), el foment de la lectura pública i difusió artística en qualsevol de les seves disciplines (arts escèniques, arts visuals, música, cinema i audiovisuals, etc.)

Àrea d’ensenyament, joventut, festes i igualtat de gènere

Inclou: La direcció i gestió dels serveis educatius de l’Ajuntament i, específicament,  de la llar d’infants municipal. Relacions amb l’escola Guillem i manteniment d’aquestes instal·lacions. Organització i foment d’activitats destinades al jovent, relacions amb el Consell de Joventut i les entitats juvenils del municipi. Organització i/o foment d’activitats festives i lúdiques, festes i tradicions populars, així com la col·laboració amb les festes i altres activitats anàlogues que es realitzin al municipi. La direcció i gestió de polítiques d’ igualtat de gènere i d’atenció a la dona.

Àrea de família, promoció econòmica i medi ambient 

Inclou: Benestar social, atenció a les persones i salut, que compren  la direcció i gestió dels serveis socials municipals,  relacions amb entitats i associacions amb finalitats socials, la política sanitària, gestió d’equipaments sanitaris, higiene pública, i salut escolar. Foment i la gestió de l’ocupació, del comerç i de la indústria, vetllant per la relació i col·laboració amb les associacions comercials i industrials del municipi, gestionar les visites de la unitat mòbil de consum i les inspeccions que porta a terme els serveis de la Diputació de Barcelona. Direcció i gestió dels serveis i actuacions destinades a la  protecció i millora  del medi ambient i medi natural del municipi així com  el foment de l’educació ambiental.

Àrea d’Urbanisme, participació ciutadana, gestió d’equipaments culturals i relació amb associacions d’àmbit cultural

Inclou: La direcció i gestió del planejament i la gestió urbanística, ordenances sobre urbanisme, edificació, habitatges i l’autorització municipal en obres i activitats urbanístiques. Disseny i implementació de mesures de participació ciutadana. Direcció i gestió dels serveis culturals del municipi, així com dels equipaments i serveis culturals existents (biblioteca, sala sindicat, escoles de música i de teatre) així com  les relacions amb les entitats i associacions culturals del municipi.     

SEGON: Delegar als/les regidors/es que s’esmenten seguidament la facultat de dirigir els serveis municipals de l’àrea de la qual són responsables, així com la de gestionar-los en general, sense que aquesta delegació inclogui la facultat d’adoptar resolucions mitjançant actes administratius que afectin tercers.

1) Regidor - delegat Sr. Daniel Obiols Redón. Responsable  de l’Àrea de Seguretat ciutadana, règim intern, hisenda, comunicació i xarxes socials.  

2) Regidor - delegat  Sr. Alexandre García Martín. Responsable de l’àrea  de turisme, patrimoni i cultura.

3) Regidora - delegada, Sra. Ivet Manuel Rodríguez. Responsable de Àrea d’ensenyament, joventut, festes i igualtat de gènere.

4) Regidora - delegada, Sra. Montserrat Gallardo Espinal. Responsable de l’àrea de família, promoció econòmica i medi ambient. 

5) Regidor - delegat, Sr. Josep Fornell Caparrós. Responsable de l’Àrea d’Urbanisme, participació ciutadana, gestió d’equipaments culturals i relació amb associacions d’àmbit cultural.

TERCER: Notificar aquesta resolució als/ les regidors/es interessats/des, publicar-la al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona  i donar-ne compte al Ple en la primera sessió que es realitzi.  

L’alcaldessa,                             Davant meu,
                                                  El secretari,
Noèlia Ramírez i Calatrava   Josep A. Montraveta i Torrebadella

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.