L'AJUNTAMENT INFORMA
DECRET 124/2019
Atès que és convenient per la gestió adequada dels serveis
municipals definir les àrees d’organització i els/les regidors/res delegats/des
responsables de cada una d’aquestes àrees.
D’acord amb el que es disposa a l’article 21.3 de la Llei
7/85 de 2 d’abril, reguladores de les Bases del Règim Local, l’ article
56 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós
de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya i els articles 43 i
següents del Reglament d’organització, Funcionament i Règim Jurídic de les
Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre,
RESOLC:
PRIMER: Dividir els serveis municipals en les
àrees que a continuació es relacionen:
Alcaldia, via pública, esports, neteja viària, sanejament i
gestió de residus i transparència
Inclou: Representació i presidència de la
Corporació. Coordinació i direcció general de les àrees/regidories de govern. Direcció
i gestió dels serveis municipals no delegats a les regidories. Manteniment
d’infraestructures i vies municipals, mobiliari urbà, parcs, jardins i parcs
infantils; gestió i manteniment del cementiri municipal; direcció i
gestió de les obres públiques i manteniment d’edificis municipals en
general. L’organització i foment de l’esport; la direcció i gestió dels
equipaments i serveis esportius existents (pavelló d’esports, camp de futbol,
pistes de tennis, piscina...) i les relacions amb les entitats i associacions
esportives del municipi.
La direcció i gestió de la neteja viària, recollida i
tractament de residus; la direcció i gestió del serveis de sanejament i la
deixalleria.
Promoció de la protecció i la defensa dels drets polítics de
la ciutadania. Facilitar l’accés a la informació municipal i fer publicitat
activa de les polítiques i els serveis públics promoguts per l’Ajuntament.
Portal de transparència.
Àrea de seguretat ciutadana, règim intern, hisenda,
comunicació i xarxes socials
Inclou: La direcció i gestió dels recursos humans de
l’Ajuntament; la vigilància pública i control del trànsit, la protecció de les
instal·lacions i dels equipaments municipals i el control i compliment
d’ordenances municipals. Hisenda, de la que forma part la direcció i
gestió de l’àrea d’hisenda municipal, la política pressupostària, ordenances
fiscals, planificació econòmica i patrimoni municipal. Coordinació de la
informació i comunicació de l’Ajuntament tant a nivell intern com extern,
facilitant la interacció entre els mitjans d’informació municipals (Web,
butlletí ...) i la ciutadania i/o entitats de la població.
Àrea de turisme, patrimoni i cultura
Inclou: Gestió i promoció de turisme amb organització
d’iniciatives i esdeveniments turístics. Patrimoni, que té com a objectiu
impulsar polítiques de protecció del patrimoni cultural i arquitectònic del
municipi com el catàleg de patrimoni i, conjuntament amb la regidoria de
manteniment i obres, gestionar la recuperació per a la
ciutadania alguns espais emblemàtics del municipi. Promoció, manteniment,
conservació i difusió de patrimoni cultural, històric, natural i de l’arxiu i
documentació local. Direcció i gestió de la promoció i difusió de la
cultura local i establir relacions de col·laboració i suport amb altres
administracions, institucions, entitats, associacions i empreses per a la
promoció de la cultura (Kursaal, Liceu…), el foment de la lectura pública i
difusió artística en qualsevol de les seves disciplines (arts escèniques, arts
visuals, música, cinema i audiovisuals, etc.)
Àrea d’ensenyament, joventut, festes i igualtat de gènere
Inclou: La direcció i gestió dels serveis educatius de
l’Ajuntament i, específicament, de la llar d’infants municipal. Relacions
amb l’escola Guillem i manteniment d’aquestes instal·lacions. Organització i
foment d’activitats destinades al jovent, relacions amb el Consell de Joventut
i les entitats juvenils del municipi. Organització i/o foment d’activitats
festives i lúdiques, festes i tradicions populars, així com la col·laboració
amb les festes i altres activitats anàlogues que es realitzin al municipi. La
direcció i gestió de polítiques d’ igualtat de gènere i d’atenció a la dona.
Àrea de família, promoció econòmica i medi ambient
Inclou: Benestar social, atenció a les persones i salut, que
compren la direcció i gestió dels serveis socials municipals,
relacions amb entitats i associacions amb finalitats socials, la política
sanitària, gestió d’equipaments sanitaris, higiene pública, i salut escolar.
Foment i la gestió de l’ocupació, del comerç i de la indústria, vetllant per la
relació i col·laboració amb les associacions comercials i industrials del
municipi, gestionar les visites de la unitat mòbil de consum i les inspeccions
que porta a terme els serveis de la Diputació de Barcelona. Direcció i gestió
dels serveis i actuacions destinades a la protecció i millora del
medi ambient i medi natural del municipi així com el foment de l’educació
ambiental.
Àrea d’Urbanisme, participació ciutadana, gestió
d’equipaments culturals i relació amb associacions d’àmbit cultural
Inclou: La direcció i gestió del planejament i la gestió
urbanística, ordenances sobre urbanisme, edificació, habitatges i
l’autorització municipal en obres i activitats urbanístiques. Disseny i
implementació de mesures de participació ciutadana. Direcció i gestió dels
serveis culturals del municipi, així com dels equipaments i serveis culturals
existents (biblioteca, sala sindicat, escoles de música i de teatre) així
com les relacions amb les entitats i associacions culturals del municipi.
SEGON: Delegar als/les regidors/es que
s’esmenten seguidament la facultat de dirigir els serveis municipals de l’àrea
de la qual són responsables, així com la de gestionar-los en general, sense que
aquesta delegació inclogui la facultat d’adoptar resolucions mitjançant actes
administratius que afectin tercers.
1) Regidor - delegat Sr. Daniel Obiols Redón.
Responsable de l’Àrea de Seguretat ciutadana, règim intern, hisenda,
comunicació i xarxes socials.
2) Regidor - delegat Sr. Alexandre García Martín.
Responsable de l’àrea de turisme, patrimoni i cultura.
3) Regidora - delegada, Sra. Ivet Manuel Rodríguez.
Responsable de Àrea d’ensenyament, joventut, festes i igualtat de gènere.
4) Regidora - delegada, Sra. Montserrat Gallardo Espinal.
Responsable de l’àrea de família, promoció econòmica i medi ambient.
5) Regidor - delegat, Sr. Josep Fornell Caparrós.
Responsable de l’Àrea d’Urbanisme, participació ciutadana, gestió d’equipaments
culturals i relació amb associacions d’àmbit cultural.
TERCER: Notificar
aquesta resolució als/ les regidors/es interessats/des, publicar-la al Butlletí
Oficial de la Província de Barcelona i donar-ne compte al Ple en la
primera sessió que es realitzi.
L’alcaldessa, Davant
meu,
El secretari,
Noèlia Ramírez i Calatrava Josep A. Montraveta i
Torrebadella
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.