dimecres, 30 de març del 2022

L’ENTREVISTA
 

Berta Soler i Codina, vocació per donar a conèixer Balsareny
 
“He volgut experimentar el que em pot donar ser Pubilla i representar un dels pilars culturals del meu poble, i per altra banda en tenia moltes ganes des de que la meva germana Blanca també ho va ser”.
 
Som ja a les darreries del mes de març i un lleuger aire primaveral entre per aquesta nostra finestra oberta i ell, aquest aire, ens dona l’oportunitat de tenir una amable xerradeta amb la Pubilla actual del nostre poble, Balsareny.
 
La Berta va néixer el 22 de gener de 2005 a Balsareny i té en el seu haver els estudis de l’ESO cursats a l’Escola Joviat de Manresa, on continua estudiant el cicle formatiu de grau mitjà de Cures Auxiliars d’Infermeria. A la Berta li agrada llegir i actualment llegeix “La catedral del Mar” d’Ildefonso Falcones. No ha viatjat gaire i en el seu temps de lleure li agrada ballar Hip-Hop.
 
— En primer lloc ens plau preguntar-te: com va ser tot això de presentar-te com a Pubilla de Balsareny?
 
En tenia moltes ganes des que la meva germana Blanca també ho va ser... i, apa! Vaig aprofitar l’oportunitat.
 
— Quantes persones éreu a la convocatòria?
 
Només el candidat a hereu i jo (dues persones).
 
Quines proves vas haver de superar per tal d’accedir al nomenament com a Pubilla?
 
No vaig haver de superar cap prova.
 
— Quina responsabilitat creus que tens, pel fet d’ésser nomenada Pubilla?
 
Representar arreu de Catalunya el poble de Balsareny i donar-lo a conèixer, com per exemple les nostres festes i especialment la nostra Festa dels Traginers i deixar petjada en altres pobles i ciutats.
 
— Junt amb el Jordi Comabella, l’hereu, heu fet alguna sortida per pobles o ciutats?
 
Sí, a Puig-reig hi érem molts d’altres, però per culpa de la pandèmia ho varen posposar. Crec que el pubillatge pot ajudar més a aconseguir uns coneixements socials i tradicionals enriquidors.
 
Josep Gudayol i Puig
Foto: Berta Soler


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.