dilluns, 14 de març del 2022

Caminada a Vilanova i la Geltrú

Un cop més, el dimecres 9 de març de 2022, el grup de caminades de marxa nòrdica que organitza la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Balsareny i del Centre Excursionista de Balsareny, vam fer una sortida ben bonica i interessant. Aquest cop tocava desplaçar-se a Vilanova i la Geltrú, juntament amb els grups de Molins de Rei i Cardedeu.

En un dia ben assolellat, vam fer una caminada d’uns 9 km. Vam esmorzar al Pòsit de Pescadors i al Cafè del Mar, i vam sortir pel passeig marítim fins arribar a l’anomenat circuit d’Adarró, que passa pels antics camins transhumants medievals de l’Ortoll, Adarró i Sant Gervasi, amb marges de pedra seca, espais recuperats per l’esforç de les entitats Garraf Coopera i Defensem l’Ortoll, que, juntament amb l’agrupació excursionista La Talaia, col·laboraven en l’organització de la caminada.

Vam arribar al Turó del Sèu, amb plantacions d’arbres, mates i plantes remeieres; d’allà vam baixar a la platja de Sant Gervasi. Més enllà vam visitar els jaciments del poblat ibèric i la vil·la romana del turó d’Adarró, on ens esperava l’arqueòleg sitgetà Joan Garcia Targa, dinamitzador de les visites al jaciment, que ens va fer una explicació històrica molt completa sobre l'indret.

El recorregut va acabar amb un agradable passeig per les platges d’Adarró i de Ribes Roges, on vam poder admirar el monument a Pasífae, la mítica reina cretenca que es va amagar dintre una falsa vaca dissenyada per l’enginyer Dèdal a fi de seduir el Toro de Creta. L’escultura de bronze, inaugurada el 1993, és obra d’Òscar Estruga.

En acabat, el grup de Balsareny vam acordar quedar-nos a dinar, a compte de cadascú, en un restaurant proper. En acabat, i com que era el Dia Internacional de les Dones, encara vam poder visitar una interessant exposició sobre les “Dones del Mar”, un homenatge a les dones amb ofici mariner: una mostra impulsada per la Direcció General d'Acció Comunitària, conjuntament amb les Cases del Mar de Tarragona, Cambrils, la Ràpita, l'Ametlla de Mar i Vilanova i la Geltrú. La propera sortida serà el divendres 8 d’abril a Cardedeu.