L’aire d’aquesta finestra oberta d’un abril primaveral
ens dona l’oportunitat de conèixer una nova funcionària, de la primera entitat
balsarenyenca, barcelonina de naixement i avui veïna bagenca.
Íngrid Ruiz Tiñena, nascuda a Barcelona el 19 de desembre de 1974, és
Llicenciada en Filologia per la Universitat de Barcelona. Actualment estudia
Dret, a distància, a través de la UNED, i ocupa plaça d’auxiliar administrativa
adscrita a l’Àrea de Secretaria-Administració de l’Ajuntament de Balsareny.
Pel que fa als seus hobbies, referent a la lectura ens
comenta que li agrada força. Ha hagut de llegir molt i molt quan estudiava
Filologia, ja que es va especialitzar en Literatura, tot i que ara s’ha centrat
en els manuals de Dret. I pel que fa a viatjar, l’entusiasma. “Tenim un patrimoni immillorable a Europa i amb prou
feines el coneixem. Tot i que també ho passo molt bé voltant i fent esmorzars
de forquilla pel Berguedà, el Pirineu, per la Segarra... Viure al Bages permet
arribar a la majoria de zones de Catalunya en poc més d’una hora. Espero poder
tornar-hi ben aviat, tan bon punt podrem tornar a fer vida normal”. També ens comenta que a casa seva són molt
aficionats a la fotografia i a les passejades. Els agrada la muntanya, però
també posar-se al dia en estrenes de cinema. Tenen dues gates i els agrada
estar per elles, ja que són part de la família i mereixen temps.
— Com va anar, això de venir a treballar a Balsareny?
— He estat Secretària de Direcció en
diferents sectors durant gairebé vint anys. Feia més de nou anys que treballava
en una empresa del Baix Llobregat i fa uns mesos vaig decidir fer un canvi i
provar de trobar feina d’un altre tipus i més a prop de casa. Vaig veure que hi
havia bastanta oferta de places a l’Administració local del Bages i em vaig
anar inscrivint a les convocatòries d’oposicions que sorgien.
— Coneixíeu per alguna circumstància ja Balsareny?
— El meu pare és fill de Cercs. Quan
era petita, pujàvem de Barcelona a visitar la família a Berga; recordo haver
vist les curses d’animals de la Festa dels Traginers. Més recentment, arran de
traslladar-nos a viure al Bages amb el meu marit, hem tornat a venir a la
cercavila de la Festa i hem visitat el Castell amb la visita teatralitzada que
es fa un cop al mes. Ens va agradar moltíssim! Balsareny és un poble tranquil i
acollidor que fa honor al seu renom de municipi amb tradició.
— Entre nosaltres, quina feina hi feu a l’Ajuntament?
— Ocupo plaça d’auxiliar administrativa
a l’Àrea de Secretaria-Administració tramitant les subvencions que l’Ajuntament
demana cada any a les diferents administracions públiques (Generalitat,
Diputació de Barcelona, Consell Comarcal...) per mirar d’aconseguir tants
recursos materials i ajudes com sigui possible. També porto la gestió
administrativa de les assegurances i de la Prevenció de Riscos Laborals de
l’Ajuntament. Arran de la crisi del COVID-19, però, moltes de les tasques de
tothom han quedat afectades a l’emergència sanitària.
— Heu treballat en altres Ajuntaments fent aquesta feina?
— A Atenció al Ciutadà; precisament l’any
passat vaig estar treballant a l’Ajuntament de Cardona en aquest àmbit fins
just abans de fer l’examen d’oposició a Balsareny. Hi vaig aprendre molt. Els
estic molt agraïda per l’acollida i per tot el que em van aportar. La resta són
tasques noves per a mi, tot i que sempre acaben circumscrites a procediments
administratius comuns, o bé havia gestionat responsabilitats similars a les
empreses on he treballat.
— Teniu antecedents que haguessin fet aquest tipus de
feina o una altra en un Ajuntament?
— Un tiet del meu marit és funcionari
de l’Ajuntament de Barcelona i durant molts anys ha treballat a l’OAC d’allà.
Ara és a l’Arxiu Municipal. A banda d’ell, a la família hi trobem un artesà del
vidre i un del vímet, botiguers, un carreter, una infermera, un directiu
d’empresa, un mecànic, una comptable, una professora, un miner... De tot.
— Com ha estat l’acollida social i laboral amb els
companys i companyes?
— Poder treballar en un Ajuntament com
el de Balsareny és un privilegi perquè, pel seu volum, s’hi té l’oportunitat de
conèixer diferents àmbits de la gestió. Espero poder contribuir a la qualitat
del servei que s’hauria d’oferir. Pel que fa a gestió, tinc relació amb totes
les àrees. Hi ha molta feina per fer i crec que els que venim del sector privat
podem aportar molt. És un moment molt interessant per treballar-hi, en plena
fase d’incorporació d’un seguit de personal de nova fornada i de culminació de
la incorporació a l’entorn digital.
— Carrers, places, comerç, esbarjo, etc. Teniu temps per
a sospesar-ho?
— Malauradament, fins a finals de 2019
he estat impartint classes d’anglès i he tingut ben poca estona per fer res que
no sigui treballar. A partir d’ara això canviarà, ja que disposaré de més
estones lliures. Tot i ser nascuda a ciutat, fa 21 anys que no hi visc i he après
a valorar extraordinàriament el ritme i la qualitat de vida que ofereix una
vila com la vostra.
Josep
Gudayol i Puig
Foto: IRT
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.