dimecres, 22 de maig del 2019

Mestres bastoners

BALSARENY AVUI



Fa pocs dies que hem deixat enrere una altra Festa Major, per Sant Marc. Les nostres tradicions folklòriques, esportives i religioses, tot recordant el panet de Sant Marc, formen part de la nostra història ancestral.

Com cada any de bon matí, per Sant Marc, els tocs musicals del saxo donen vida a un “dring” de bastons on diferents grups donen i han donat, a través de la pols dels temps, vida a aquesta dansa símbol d’un caràcter guerrer i de fermesa cultural que fa que els pobles siguin això: pobles.

En aquests dies de festa, i coincidint amb les meves hores de de solitud, tot obrint els calaixos d’un vell tocador, vaig trobar sorprès un petit sobre oblidat amb la fotografia d’uns mestres i quadre de Bastoners corresponents a la generació de 1957, de la qual vaig formar part. Em vaig quedar sorprès, amb una esgarrifança que em va fer posar la pell de gallina, ja que de sobte em van venir a la memòria tot un seguit de records: el saxo del Josep Clariana (Tomaset), el saxo de l’Àngel (músic d’aquella vella Orquestra de Sallent, La Rosaleda) i tots aquells companys, avui traspassats alguns, altres absents de Balsareny i també altres de presents avui encara.

A la fotografia, d’esquerra a dreta: Benvingut Xandri (+), banderer;  Antoni Arnaus, Hortensi Terradellas (+), Francesc Simon (Tol·la), Jaume Rial, Joan Fité (+), Celdoni Santamaria (+), mestre bastoner, Gonçal Garcia (+), Josep Gudayol i Josep Jordana (+), mestre bastoner.

Josep Gudayol i Puig
Foto: Arxiu J.Gudayol



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.