dimecres, 25 de febrer del 2026

Tempo: ‘Numa’, de Teatre Nu


 
El Teatre Nu és un col·lectiu de teatre, amb una trajectòria de més de vint anys, que crea, produeix i exhibeix  espectacles i que gestiona projectes per promoure les arts escèniques i acostar-les a tots els públics. Tenen la seu a la Casa del Teatre Nu, un centre cultural i de creació ubicat a Sant Martí de Tous, que es complementa amb una Residència d’artistes que acull propostes creatives de totes les disciplines artístiques.

 
Numa és un espectacle especial que neix de la generositat d’Irene Santos, una veïna del seu poble que, després de molt de temps allunyada del món del teatre, va confiar a Teatre Nu uns titelles preciosos i una escenografia que havia fet anys enrere a casa seva. Ara aquest projecte arriba als escenaris com un homenatge a la creativitat i a la màgia de compartir històries, convertint el regal de la Irene en una experiència única per al públic.

 
En Numa és un nen que viu en una casa bonica d’un poble bonic que bé podria ser el nostre. Un dia, la seva mare li fa un regal amb un retall de roba, fet amb les seves pròpies mans. A partir d’això se’ns conta una història que ens parla de la generositat i de la necessitat de crear i imaginar mons bonics que ens poden fer millors.

 
Amb una dramatúrgia de Víctor Borràs sobre una història i escenografia d’Irene Santos, amb música i il·luminació de Pau Senserrich, i dirigits per Maria Hervàs, ajudada per Biel Rosell, els actors Laia Borràs, Mireia Moncunill i Pau Senserrich van posar en escena aquesta obra que el públic balsarenyenc va premiar amb càlids aplaudiments.

 
Va ser una nova proposta de la temporada de Tempo, que de la mà de la dinamitzadora cultural Elisa Jorba, porta al nostre poble espectacles teatrals de gran qualitat, per a infants i per a tots els públics. Per al mes que ve, el dia 1 de març, es presentarà l’obra Nallar per als més menuts, que s’ho passaran en gran.

Jordi Vilanova
Fotos: Teatre Nu



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.