Balsareny va celebrar el 14 de gener, al local 1 de la plaça de la Mel, el tercer berenar anual de dones. Tal com s’ha fet els dos anys anteriors, i amb intenció de continuar-ho cada curs, es va convocar les dones del poble per assistir a aquesta reunió de caràcter participatiu i dinàmic.
L’objectiu de la trobada era pensar idees i fer propostes d’activitats per dur a terme durant aquest 2026 al poble, al voltant de temes que afecten especialment les dones (però igualment interessants per als homes). Hi vam assistir més de 40 dones i la jornada va estar acompanyada d’un berenar proveït de tot tipus de dolços, pastes salades i fruita.
Organitzada per l’Ajuntament, la reunió va ser guiada per la Glòria Casaldàliga, qui va fer una exposició inicial a mode d’introducció i va explicar com seria el funcionament de la trobada. A continuació, ens vam dividir en grups de treball d’unes 7-8 persones.
Cada grup va fer propostes d’activitats sobre diferents aspectes: cultura, salut, esport, temàtica lúdica, político-reivindicativa i organització de la jornada del Dia de la Dona i el Dia internacional per a l’eliminació de les violències vers les dones. Aquesta gran pluja d’idees queda ara a disposició de l’Ajuntament, qui valorarà la viabilitat de les propostes i la seva organització.
A banda de les temàtiques concretes esmentades, es va voler fer èmfasi, de manera transversal, en dos aspectes: per una banda, en el fet que aquestes activitats seran obertes a la participació de tot el públic —homes i dones— i, per tant, tothom hi és benvingut (només hi ha una o dues activitats que seran exclusivament per a dones).
I per altra banda, es va mencionar que aquestes celebracions no es basen només en representar jornades com el 8 de març o el 25 de novembre, sinó que són activitats que cal fer al llarg de tot l’any, ja que la visibilitat de les dones no pot quedar reduïda a dos dies concrets, sinó que la nostra presència, com la nostra realitat, existeix cada dia.
També es va comentar la conveniència d’involucrar el jovent del poble a participar-hi, incentivant-los i motivant-los a fer seguiment d’aquests moviments i activitats.
Esperem la participació de tot el poble en les diferents activitats que es realitzaran al llarg de l’any: hi esteu tots i totes convidats!
Laia Gonzàlez Pujades
Fotos: Glòria Casaldàliga





Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.