dimarts, 23 de gener del 2018

Els meus primers 100 dies a Balsareny

PARRÒQUIA



M’ha semblat que aquest període pot ser una bona ocasió per compartir amb vosaltres algunes de les impressions i vivències viscudes aquí al meu nou destí parroquial. D’entrada, dir que valoro els diferents grups que hi ha a la parròquia: des del Consell Pastoral fins el grup de Mans Unides, passant per Càritas, catequesi, Vida Creixent, l’equip de lectors, el grup de neteja i grup d’economia, fins als repartidors del Full, entre d’altres. I tots, com sabeu, a base de voluntariat tot fent un servei desinteressat i altruista. L’església amb la capella del Santíssim és ben bonica i no diguem l’ermita de la Mare de Déu del Castell, amb el Castell, símbol del nostre poble de Balsareny.

També la vitalitat del Casal Verge de Montserrat, que va celebrar el 70è aniversari de la seva fundació amb tot un seguit d’actes d’un bon nivell i amb una gran participació. Estic convençut que fa molt bon servei a la nostra població i a persones que hi venen d’altres indrets. La capella és digna de ser visitada i valorada.

Em va impressionar la resposta ciutadana tan solidària el dia 1 d’octubre, com també els actes contra la violència de gènere i el concert de Santa Cecília, que es va fer a la sala polivalent del Sindicat, un local que molts pobles voldrien tenir. Veig que la Coral Sant Esteve té un bon nivell musical.

He vingut de Sant Llorenç de Morunys i aquí m’he trobat amb mossèn Joan Bajona, tan conegut i apreciat, que és fill d’aquella vila. Fill adoptiu i representat amb un gegant. Déu n’hi do! He suplert a Mn. Xavier Castelló que, per motius que tots sabeu, ha necessitat un relleu.

M’alegro que aquí a la plaça hi hagi tanta vida concentrada: l’església, la llar parroquial, el Casal Verge de Montserrat, el Casal de Gent Gran, el CAP i, sobretot, l’Ajuntament.

Jo he retornat prop d’on vaig ser ordenat capellà, ja que va ser a Navàs, i a una comarca, la del Bages, que m’és molt familiar per la meva estada a Cardona, Súria i ara, a Balsareny, que em recorda molt el testimoni del bisbe Pere Casaldàliga. He entrat a formar part del nou arxiprestat del Llobregat, que abarca Balsareny, Navàs, Puig-reig, Gironella, Casserres i parròquies veïnes.

Veig que el poble disposa d’unes bones instal·lacions esportives, escoles i espais culturals i que hi ha una bona colla d’entitats. M’han dit que el gra fort són els Pastorets, que espero veure amb il·lusió, i la Festa dels Traginers, que m’agradarà contemplar com es “tragina”.

També he notat que hi ha força afició al cant, amb les tres corals, i a l’esport. Han estat 100 dies marcats per molts funerals, ben bé per coincidència.

No cal dir que agraeixo als rectors anteriors tota la llavor evangèlica sembrada i a totes aquelles persones, encara que no siguin gaires, que intenten viure la seva fe cristiana d’una forma activa i compromesa. I no cal dir-ho, a totes aquelles persones de bona voluntat que miren que el poble avanci d’una forma pacífica i amb pau i una bona convivència.


Mn. Antoni Bonet Trilla

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.