dissabte, 15 d’abril del 2017

Marc Comabella, director del musical ‘Una nit de primavera’

ENTREVISTA

Marc Comabella Navarro va néixer el 22 de febrer del 1997 a Balsareny. Actualment està acabant el 6è de grau professional al Conservatori de Manresa i estudia 2n de Pla de formació professional com a actor i director a l’estudi Nancy Tuñón Jordi Oliver a Barcelona. Ho compagina amb diversos projectes, un dels quals ha estat la direcció del musical ‘Una nit de primavera’, estrenat a Balsareny el dia 8 d’abril del 2017.

—Com va sorgir la idea de fer aquest musical?

Uns quants joves de la coral tenien ganes de fer un musical i m’ho van comentar perquè els dirigís el projecte. A partir d’aquí va ser com un repte personal per aconseguir que defensin una obra ells sols. L’obra la vaig triar jo i en vaig buscar alguna que fos graciosa i còmica. No és una peça fàcil, perquè hi ha molt diàleg, però penso que encaixava molt bé amb ells. El que vaig fer va ser traduir el text al català i també vaig afegir-hi i treure cosetes.

—I la música?

—La música la vaig fer jo i la lletra també. També la vaig pensar per a violí i contrabaix.

—Com vau escollir el paper que faria cadascú?

El que es fa normalment quan tens una obra és fer una taula rodona i fer la lectura tots junts, i així veus cadascú amb quin paper se’n surt més bé. Vaig anar canviant la lectura dels personatges per fer-me’n una idea i sortint d’allà ja tenia molt clar qui faria cada paper.

—Heu estat treballant-hi durant molt temps?

Hem estat treballant-hi un any i mig llarguet, assajant gairebé cada setmana i ara aquesta última setmana hem fet assajos cada dia. Sempre hem fet assajos de dues hores com a mínim i hi ha hagut molta dedicació, molt estudi a casa.

—Esteu contents amb la rebuda que ha tingut el projecte?

Molt, jo estic contentíssim. No m’ho esperava gens: la gent et para pel carrer, tothom ens felicita, rebem missatges... La gent està molt contenta. També, veure el Sindicat amb el públic dret aplaudint va ser una rebuda genialment increïble, n’estic contentíssim. 

—Com a grup, teniu altres projectes en ment?

Ara per ara no, som persones de sectors diversos i és el primer cop que ens hem ajuntat per una obra així. Mai no es pot descartar, però ara per ara no. El que sí que potser farem serà representar el musical en algun altre poble, que n’hi ha algun que hi està interessat. Per tant el que farem serà anar quedant per mantenir l’obra i si surt algun bolo més el farem.

—Per últim, voldríem demanar-te sobre la sèrie Altafulla, l’altre gran projecte en el qual participes. En quin punt us trobeu ara mateix?

Ara mateix tenim tota la sèrie rodada i és a Guardiola de Berguedà en un estudi d’edició que l’estan muntant. Fa uns mesos va sortir el tràiler, també va sortir la sintonia per internet, i segueixen sortint personatges i membres de l’equip. Encara n’hi ha per un temps perquè hi ha molta feina a editar. Són quatre capítols d’una hora cadascun. Ara estem pràcticament enllestint el primer capítol i falten els altres tres. Ens anem trobant, analitzem les escenes, mirem què s’ha d’arreglar... cal acabar-ho de polir perquè estigui bé tant a nivell de fotografia com a nivell interpretatiu.

Moltes gràcies, Marc! Des del Sarment et volem felicitar per l’esforç i la feina feta en un projecte d’aquestes dimensions. Esperem que pugueu representar l’obra a altres llocs i que segueixi tenint l’èxit que ha tingut aquí. També esperem que continueu treballant en projectes d’aquestes característiques i que ens en deixeu gaudir, tal com hem fet amb aquest musical.

Laia Riu 
Foto: M.C.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.