dissabte, 22 d’octubre del 2011

Activitats de l'associació Els Ametllers

Activitats de l’associació Els Ametllers

El dia 28 de setembre vam fer una excursió a Vilafranca de Conflent. Sortírem de Balsareny a les 7 del matí i, en arribar al túnel del Cadi, hi vam parar per esmorzar i recollir el guia que ens acompanyaria durant l'excursió. Reprenguérem el viatge fins a Montlluís, on vam agafar el “tren groc”, amb el qual, a través d'impressionants congostos i vistes a la vall de la comarca del Conflent, arribàvem al nostre destí: Vilafranca de Conflent. Fundada l'any 1090 per Guillem Ramon, comte de Cerdanya, és una vila totalment emmurallada. Després de visitar-la i comprar els típics souvenirs, ens vam dirigir en autocar fins a la població de la Molina, on dinàrem a l'hotel Solineu (per cert, un esplèndid dinar). Havent dinat, temps lliure i esplèndid ball al mateix hotel. Ja entrada la tarda, posàvem rumb a Balsareny.

El dia 5 d'octubre es va celebrar el primer intercanvi entre casals de gent gran organitzat per la Diputació amb la col·laboració dels ajuntaments corresponents. Balsareny es va traslladar a Sant Quirze del Vallès; el dia 10 de novembre ens tornaran la visita.

Sortíem de Balsareny a les 9 del matí. Arribats a Sant Quirze, ens donà la benvinguda el diputat de l'àrea de benestar de la Diputació i l'alcaldessa de Sant Quirze en presència de l'alcalde de Balsareny, Sr. Rabeya i dels presidents dels casals. L'alcaldessa de Sant Quirze va oferir una placa commemorativa de la visita a l'alcalde de Balsareny i aquest la lliurà al casal de Balsareny. Seguidament esmorzem. Després ens van ensenyar una ermita romànica amb molta història a la zona del Vallès i vam fer un passeig per el més típic del poble. Tot seguit, un dinar molt complet; per acabar, el grup de playback del casal ens va oferir una grata representació. Finalment, ens vam acomiadar amb la cançó “L’hora dels adéus”.