dimarts, 10 de novembre del 2020

Defunció de Mn. Tomàs Calvo i Talaverano

OBITUARI
 

El passat dia 29 d’octubre va morir Mn. Tomàs Calvo i Talaverano, a l’edat de 85 anys. Mn. Tomàs estava ingressat a l’hospital des de feia pocs dies després d’haver donat positiu de covid-19.
 
Mn. Tomàs va néixer a Còrdova el dia 1 de desembre de 1934. De ben petit, en plena guerra, va venir amb els seus germans a Catalunya, i va viure a l’Ametlla de Merola. Va ser ordenat prevere el dia 20 de juliol de 1958.
 
Al llarg de la seva vida sacerdotal, va servir pastoralment les parròquies de la Vadella, Bellmunt, Montpalau, Vergós Guerrejat, Navàs, Santasusagna, Clariana, Balsareny, Casserres, Sant Cugat del Racó, Merola i l’Ametlla de Merola.
 
Va ser rector de Balsareny entre 1990 i 1993, i va mantenir sempre un estret contacte amb el nostre poble. Era assidu als concerts de Sant Esteve, i últimament va concelebrar els funerals per mossèn Joan Bajona el 24 de juny i darrerament s’havia fet càrrec provisionalment de la nostra parròquia per malaltia del rector titular, Mn. Antoni Bonet.
 
L’any 2008, en ocasió de celebrar els 50 anys de sacerdoci, mossèn Climent Forner li va dedicar aquests versos:
 
Fa cinquanta anys que a cada Eucaristia
t’he vist, Senyor, i no em calia pas
palpar-te les ferides com Tomàs,
menjant-te a tu, el meu pa de cada dia.
      També t’he vist, senyor, pres de follia,
en els germans que m’han sortit al pas
i que he estimat, no sols dant-los un vas
d’aigua, guarint de tots la malaltia.
      Si avui des de l’Ametlla de Merola,
quan ja la llum de posta m’aureola,
aixeco el calze d’or, amb sant Mateu,
      germans i amics, perquè no em caiguin lassos,
sou convidats a sostenir-me els braços
i a dit tots junts: Senyor meu i Déu meu!
 
Va deixar l’empremta d’una persona bonhomiosa, oberta i de tarannà afable, que va estimar la gent dels pobles on va exercir el seu ministeri, entre els quals Balsareny, des d’on el recordarem amb nostàlgia. Descansi en pau.
 
R.C.
Foto: Arxiu E.E.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.