dilluns, 15 de febrer del 2016

L'Ajuntament informa

 

Febrer 2016

A Balsareny, un cop passats uns grans Traginers, molt multitudinaris i notables, i un Carnestoltes multicolor, molt familiar i divertit, i tenint present l’organització i celebració de la Festa Major d’aquí un parell de mesos, a l’Ajuntament estem centrats en la fase final de l’elaboració d’un pressupost que, a dia d’avui, es troba en estat prorrogat, a l’espera de la seva conformació definitiva i que es doni l’entesa necessària entre tots els grups municipals que conformen el ple de l’Ajuntament. Per aquest motiu, s’han començat a establir les preses de contacte inicials pel que fa a inversions i projectes de cada grup municipal per poder definir unes línies en comú amb l’objectiu que, donada la distribució actual del ple del consistori, el qual precisa molt treball extra en forma de diàleg i molta cessió mútua per part de tots els integrants, puguem assolir un resultat en què totes les forces polítiques se sentin còmodes amb el resultat final. En aquesta línia s’està treballant, i s’espera que, durant el proper mes, es disposi d’una proposta de pressupost sòlida, conformada pels diversos caires i matisos que cada formació consideri oportú donar-li i que, en base a això, ben aviat es pugui celebrar el ple per aprovar els pressupost 2016. Un cop aprovat, es valorarà la forma d’inserció i execució de la Fase 2 del procés participatiu en el pressupost municipal, que implicaria la votació des de la ciutadania d’un projecte d’inversió per dur a terme durant aquest 2016 al nostre municipi.

A banda del pressupost i de la segona fase del procés participatiu, que són dos dels aspectes més importants que actualment ocupen la gestió municipal, des de l’Ajuntament també estem actualment implicats a informar-nos i posar-nos al dia en l’aplicació de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, coneguda com a Llei de la Transparència, que té vigència i s’aplica a la Generalitat i a l’administració local i que ha entrat en vigor amb el nou any. Per a tota administració pública local de Catalunya, l’entrada en vigor d’aquesta llei suposa la realització d’un esforç extra pel que fa a la posada a punt i publicació de documentació i dades internes que es demanen com a llei, amb la dificultat que això no afecti a la privacitat i la protecció de dades, i tot això fa que el personal de l’Ajuntament es vegi ocupat en aquests termes, que també afecten les subvencions i a com aquestes s’han de justificar. A banda d’això, la nova llei també precisa que s’hagi de donar una formació als administratius en forma de cursets enfocats a aprendre com gestionar internament la temàtica de la transparència, hores que els administratius han de fer per anar aplicant aquesta llei sense perdre la qualitat pel que fa a gestió interna i atenció al públic. Un aspecte que s’ha de tenir en compte és que, amb els reduïts recursos i personal de què disposem en una administració petita com la de Balsareny, ens trobem amb moltes dificultats, tant econòmiques com de personal, per poder aplicar de forma ràpida i eficient la totalitat d’aquesta llei, dificultat amb la qual també s’estan trobant la majoria d’Ajuntaments petits d’arreu de Catalunya. Per tal d’assolir aquests objectius marcats, hem creat la pestanya “Transparència” al web municipal, que enllaça amb un portal dissenyat per l’AOC i personalitzat per a cada ajuntament; portal que, progressivament, anirem complementant amb més informació per tal d’arribar als barems fixats per aquesta nova llei. Actualment doncs, la transparència haurà d’anar implementant-se progressivament per llei, ja no per voluntat política del govern de torn sinó per requisit de la pròpia Generalitat.

El mes vinent us parlarem d’una sèrie de novetats que vénen al nostre municipi. Fins al març!

Albert Otero Bonet       
Regidoria de Cultura, Comunicació i Informació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.