dijous, 14 de maig del 2015

Josep Vilardell, a Ràdio Balsareny


ENTREVISTA














Josep Vilardell, de Sant Salvador a Ràdio Balsareny

«Des de la ràdio, personalment, penso que hem de tenir un gran respecte per totes aquelles coses que volem transmetre a l’audiència. ‘Sense fronteres’ va ser pensat per poder arribar als records d’uns temps d’abans i de sempre».

Josep Vilardell i Masferrer va néixer a Manresa el 8 de setembre de 1947, i va fer els estudis primaris al Col·legi Nacional Sant Jaume, situat al carrer Barcelona; avui, però, desaparegut. És casat i té dos fills.

Com va néixer la vostra passió pel món de la ràdio?

Recordo que a casa, en aquells anys en què hi havia poca cosa més, escoltàvem molt la ràdio i al meu fill Marc li agradava molt dedicar-hi un temps després de sortir de l’escola. Va ser ell, quan tenia 12 anys, i la meva intermitència laboral que, després de tant escoltar-la, em va apassionar a dedicar-me a conduir un programa radiofònic.

Quina va ser la primera de les emissores on us vau incorporar?

— La meva primera incorporació al món de la ràdio va ser a Radio Centro de Sant Salvador de Guardiola, un poblet situat prop de la muntanya de Montserrat. El programa era molt similar a Sense Fronteres: música lleugera com la dels anys 50 i 60 al gust de tothom, i discos dedicats. En aquesta emissora hi vaig estar aproximadament uns 12 anys.

Després d’aquesta etapa, quin recorregut va seguir la vostra vocació radiofònica?

— A través de diferents contactes se’m va presentar l’oportunitat d’incorporar-me a Ràdio Sallent, i és allí on vaig poder desenvolupar i millorar els coneixements tècnics de la ràdio, que m’han enriquit molt. A Sallent hi vaig estar 11 anys i hi vaig tenir una audiència molt agraïda, amb moltes trucades de telèfon. Vull deixar constància del meu agraïment envers a aquest temps a la ràdio sallentina.

— I com va anar finalment la vostra incorporació a Ràdio Balsareny?

— Va ser com a conseqüència de la nova posada en marxa de Ràdio Balsareny 107.1 FM i el fet que el meu fill Marc n’assumís la presidència. Aleshores em vaig incorporar al programa setmanal ‘Sense Fronteres’, els dissabtes de 18 a 20h, seguint la mateixa línia musical dels discos dedicats; un programa obert a tothom i per a totes les edats.

Per últim, aquesta afició radiofònica, en algun moment us ha arribat a crear algun problema de caràcter familiar? La dedicació a la ràdio us pot haver restat temps de dedicació a la família?

— Bé, com sabeu, no es pot ser a dos llocs alhora; però la família sempre ho ha sabut entendre.

Josep Gudayol i Puig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.