dilluns, 2 de maig del 2022

Concurs Literari de Sant Marc

 
Concurs Literari de Sant Marc
 
El dia de Sant Marc a la tarda va tenir lloc a la plaça Onze de Setembre el lliurament de premis del Concurs Literari i Artístic de Sant Marc, organitzat per l’Ajuntament de Balsareny, Regidoria de Cultura i Biblioteca Pere Casaldàliga. Aquest any la modalitat que tocava era la poesia. Felicitem tots els concursants i especialment els premiats, els quals ens han facilitat els seus poemes per tal que els publiquem.
 
Sarment
 
Roger Garrós Bruch
El gat errat
 
El gat errat
és un gat molt esbojarrat;
quan li queda tot per fer
diu que ja ha acabat,
és molt petaner
i juga a fer puré.
 
Com sé jo tot això d’aquesta història vellíssima?
Doncs perquè vaig ser la seva minyona,
no literal,
però una nit de Nadal
em va cuidar com la primera del corral;
com veureu, soc campestre, soc de Missouri central,
tot i que ara m’he mudat a la ciutat
per anar a carreres de trial.
 
Però aquesta història no va de mi, sinó del gat errat,
us aviso ara perquè no us queixeu
i digueu que no he avisat;
serà la història més macabra
que mai hauré contat.
 
         Premi categoria Infantil (fins a 12 anys)
         Pseudònim: RGB

 
Laia Morral Corominas
Música de Vida
 
Negres i corxeres
notes oblidades
silencis de tot tipus
fan un camí de petjades.
 
Batega i calla...
Batega i calla...
Aquest és el ritme del meu cor
en la frenètica melodia de la vida.
 
Melodies oblidades
per moments accelerades
ensurts alegries i festes
silencis, rodones i blanques.
 
En aquesta gran orquestra
d’instruments compassats  
intentem tots ser feliços
sentint-nos acompanyats.
 
Premi categoria juvenil (12-18 anys).
Pseudònim: Macedònia d’instruments

 
Laia Rodríguez Pulido  
Efímer
 
Camino,
i entremig dels camps, respiro.
M’aturo,
i al bell mig del bosc, et sento.
T’escolto,
però el xiuxiueig és llunyà, et perdo.
 
Et busco,
corro cap al poble i et crido.
Et guaito,
i molt cautelosament, t’observo.
T’admiro,
i sense ser-ne conscient, m’apropo.
 
T’agafo,
molt delicadament, t’abraço.
Em parles,
i com un estel fugaç, desapareixes.
M’acomiado,
i tot i sentir que ja t’enyoro,
et deixo marxar.
Sense dubtar ni un segon,
Que et podré recordar. 
 
         Premi categoria Adult (18-59 anys)
         Lema: Bala de plata
 

Lluïsa Coma
Una mirada inquieta 


Mirada expectant i poruga
cap al món que l’atemoreix.
 
Incertesa, neguit i dolor
per l’estat de discussió permanent,
per la violència improcedent,
per l’inescaient gest recorrent.
 
Empassar; engolir el sofriment,
res més a mà. Només turment!
 
Ulls que aguaiten l’immediat,
pesarosos pels molts estralls encastats,
temorosos pels espinosos embats,
fixats en l’entorn desordenat.
 
La dissort l’engrapa i agarrota.
La vil fera l’atenalla.
 
La destral esmicola l’infant
que s’endinsa en la seva tremolor.
El posseïdor encobert l’arrasa
i muta en víctima el plançó.
 
Premi categoria Majors de 60 anys
Pseudònim: Lluedjo
Foto: Lluïsa Coma
 

Antònia Rimbau Dencàs
Sant Jordi 2022 

 
Quines roses més boniques
tinc al meu jardí.
Blanques, roses i vermelles:
què més us podria dir?
Sí!
Que en aquesta festa tan assenyalada,
la Senyera al meu balcó penjaré,
perquè és la meva estimada
fins que moriré.
Feliç Sant Jordi!
 
         Accèssit categoria Majors de 60 anys
         Pseudònim: Feliç Sant Jordi
         Foto: Fina Sant


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.