dissabte, 28 de desembre del 2019

Esgriolem!


Aportació de Xavi Novell Bulnes a la proposta de Ruta Pere Casaldàliga:


«M'he entretingut a fer un mapa amb els indrets proposats per a la ruta Pere Casaldàliga. L'he dividit en tres capes: la ruta estrictament urbana (de color vermell), la interurbana (verd) i m'he inventat una altra capa (groga) on hi podrien haver elements no relacionats directament amb la vida de Pere Casaldàliga, però que poden ser interessants per algú que s'aventurés a visitar Balsareny. Critiqueu, proposeu i aporteu. Jo aniré editant el mapa.»

El mapa a què es refereix el podeu veure al facebook d’Esgriolem!

L’aportació d’en Xavier ha estat comentada favorablement per Ricard Ribera Alonso, que suggereix afegir-hi el Molí i el tram de la síquia que passa pel poble.

També Sergi Fonseca Riera troba molt bé el mapa d’en Xavi, i afegeix: «en la meva modesta aportació, com a "símbols" de Balsareny m'agradaria trobar-hi la resclosa dels manresans i l'inici de la síquia; ja hi ha els horts i és genial aquesta "simbiosi humana fluvial". No sé com lligar-ho amb el Bisbe, però la identitat del bosc de ribera de verns i dels aurons dona un caràcter a Balsareny molt particular, seguint la biogeografia del Llobregat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.