dimarts, 27 de febrer del 2018

Poble i caràcter: tossudesa


CINC MINUTS

Qui em coneix bé sap que no és mai la meva intenció d’ensabonar ningú, però enguany i en aquest mes de febrer cal treure’ns el barret davant uns homes i dones capaços de patir les inclemències d’una meteorologia adversa per complir amb la història dels nostres avantpassats. Parlo de la Festa dels Traginers, enguany deslluïda per la pluja.

El meu plany és que, malgrat la falta de pluja que patim darrerament, en aquesta ocasió va ploure el dia que Balsareny, com cada any, acull milers de persones arribades des de diferents punts de Catalunya per reviure aquest museu històric que és la Festa.

Sí, poble de caràcter i tossudesa de gent d’aquí i vinguda de fora que estimen la festa i la cultura, creuen en la sociabilitat i en la pau. Els tres termes primers formen part de les arrels d’un país, Catalunya. Bé, no faria honor al títol si m’estengués massa, per tant la meva felicitació personal, en primer lloc per als nuvis d’enguany, l’Adalbert i la Laura, i també per als bous francesos, per al grup de tambors i grallers “Els K+ Sonen” i per a tots i cadascun dels components de la Cavalcada, sota el comentari informatiu i personalitzat del nostre conciutadà Jacint Orriols.

Josep Gudayol i Puig


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.