dimarts, 17 de novembre del 2015

Enri Codina, 21 anys a l'Escola Guillem


Enri Codina i Deig porta vint-i-un anys impartint música i plàstica a l'Escola Guillem de Balsareny. L’Enri va néixer el 26 de gener de 1968 a Navàs i és diplomada en Magisteri d’Educació Especial i Logopèdia. També té estudis de solfeig, conjunt coral i piano.

A l'Enri li agrada viatjar i ha estat a països d’arreu del món, com Austràlia, EUA, Xile, Equador, Perú, Índia, Marroc, Tunísia, Egipte i Veneçuela, a part d’arreu d’Europa i Espanya. A més a més, és una enamorada de la muntanya. Li agrada molt caminar a l’estiu i anar amb bicicleta de carretera i muntanya, però el seu esport preferit és l’esquí. També li agrada molt llegir novel·les i poesia. El darrer llibre que ha llegit és Algú com tu, de Xavier Bosch i Quan siguis lliure, de Maria de la Pau Janer.

—Quina edat tenies quan vas tocar per primera vegada uns teclats?

—Toco el piano des dels sis anys, però de fet no sóc professora de piano, sinó mestra de música.

—I com és que vas començar tocant el piano?

—Doncs toco el piano perquè a l’escola de música del meu poble, Navàs, només s’ensenyava a tocar aquest instrument i a mi ja em feia gràcia. A l’Escola Sant Josep, on jo anava, hi havia una monja que ens feia la música i el tocava. Ella deuria ser la meva inspiració.

—Tens algun antecedent en el camp de la música?

—Directes, no; però el meu pare era un gran amant de l’acordió diatònic i sempre em deia que si el volia aprendre a tocar me’n compraria un. No obstant, jo insistia que a mi m’agradava el piano. Amb feines i treballs els pares em van deixar a anar a l’Escola de Música i amb uns calerons estalviats em van comprar fins i tot un Yamaha.

—A més a més del piano, toques algun altre instrument?

—A l’escola d’EGB vam aprendre a tocar la flauta dolça i durant la meva adolescència vaig aprendre uns quants acords amb la guitarra.

—Què significa la música per a tu?

—Actualment la música és la meva professió. Gràcies a aquell piano puc dir que ara sóc on sóc. Durant els meus estudis universitaris, de Magisteri en l’especialitat d’Educació Especial i Logopèdia, la música va passar a segon terme. Va ser anys més tard que em vaig presentar a les oposicions per a l’especialitat de mestra de música i en vaig obtenir la plaça aquí a Balsareny.

—Balsareny Avui et recorda a la sala Sindicat en un acte musical amb el grup espiritual negre Esclat Gospel Singers. Avui encara continues vinculada a aquell grup?

—Ostres, sí, recordo perfectament el concert amb Esclat Gospel Singers de Manresa aquí a Balsareny. Va ser realment molt viscut, pel fet de tenir un públic tan proper. Era ple d’alumnes meus. Després del Gospel he estat una temporada cantant a la Coral Nova de Navàs i també he col·laborat amb la Coral Sant Esteve de Balsareny en el «Balsareny més de mil anys» l’abril de 2013. Aquests darrers temps he anat a classes de cant a l’escola de música de Sant Joan de Vilatorrada per millorar la tècnica i actualment canto a la Coral Escriny de Santpedor, perquè és una activitat que m’agrada molt de fer.

—Ja que a Balsareny tenim l’Escola Municipal de Música, hi ha algun tipus de connexió entre les dues escoles?

—I tant que hi ha connexió, i penso que també molt bona entesa. Aquest és necessària i sempre hi ha sigut. Alguns dels meus alumnes són els mateixos que van a l’Escola de Música de Balsareny (EMB) i per això és important que hi hagi un seguiment i recolzament per valorar la feina que s’està fent. Fem algunes activitats de col·laboració, com el concert que ens obsequia cada anys l’EMB el mes de maig per mostrar-nos tots els instruments i grups instrumentals que han treballat durant el curs. Els músics també realitzen audicions i presentacions de diferents instruments a l’escola Guillem sempre que els ho sol·licitem.

—I de cara a aquest curs, heu incorporat alguna novetat?

—Aquest curs encetem noves activitats: per una banda l’activitat extraescolar de Sensibilització Musical per als alumnes d’educació infantil, que es realitzarà a l’escola Guillem, i que portaran a terme els mestres de l’EMB; i per altra banda l’activitat anomenada Instrumental Orff, una sessió setmanal dedicada a la manipulació dels instruments de percussió de plaques, que els alumnes de 5è durant el primer trimestre faran a l’Escola de Música.


Josep Gudayol i Puig
Foto: E.Codina

2 comentaris:

  1. Gràcies Enri per posar notes de música a les nostres vides.

    ResponElimina
  2. Gràcies, Mercedes pel teu comentari. Però has oblidat de posar el teu cognom i la població.

    ResponElimina

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.