diumenge, 10 de juny del 2012

Festes de Primavera al Casal de la Gent Gran

Associació Els Ametllers

El dilluns dia 28 de maig al matí es van inaugurar les festes de primavera, amb la presència del senyor alcalde i de l’administradora i el president  del Casal. Després dels parlaments de rigor ens vam disposar a escoltar un magnífic concert d'acordions. Seguidament s’inaugurà l'exposició de treballs manuals i puntes al coixí. L'acte es va concloure amb un pica-pica per a les 60 persones assistents a l'acte.

A les 5 de la tarda, el Casal de Sant Joan de Vilatorrada ens va oferir una passada de vestits fets totalment de paper molt ben treballats. Tot seguit, el seu espectacle de balls en línia, molt vistós i ben treballat; i per acabar la seva actuació, ens van oferir una demostració de com es ballaven les sardanes des de que es té coneixement de la seva existència fins als nostres dies, tant en vestit com musicalment. Van ser molt aplaudits per les 65 persones que hi van assistir. Com a anècdota, entre les 4.30 i les 5 de la tarda va caure una impressionant tromba d'aigua que segurament va fer desistir de sortir de casa alguns possibles espectadors.

Dimarts dia 29, a les 17 hores: el grup la Il·lusió del nostre Casal ens va oferir el seu nou repertori, molt vistós i molt aplaudit per les més de 115 persones que van assistir a l'acte. Cal tenir en compte que tots els bonics vestits estan confeccionats per les mateixes artistes i la coreografia és de la mà de la seva directora, Ester Cuenca. Van ser obsequiades amb una bonica flor. En definitiva, una tarda esplèndida.

Dimecres dia 30 de maig: excursió cultural a Vilajuïga. Sortim de Balsareny a la 8 del matí; esmorzem a la meitat del viatge; arribem cap a les 11 del matí a Vilajuïga. Visitem el monestir de Sant Pere de Roda, situat en ple parc natural del Cap de Creus, des del qual es gaudeix d'una vista impressionant. El grup de 50 persones es va dividir en dos, acompanyats per sengles guies, que ens explicaren els detalls del monestir, la seva història, els seus ocupants i el motiu de la seu construcció. Acabada la visita vam pujar al trenet que ens traslladà de tornada, gaudint de meravelloses vistes, fins a Vilajuïga, on està situat el CAT, per disposar-nos a dinar. I aquí comença la part negativa, el dinar —si es pot dir així— malament, molt malament: fred, cru, etcètera. Es va fer l’oportuna reclamació amb contundència. I amb aquest sabor de boca agredolç vam tornar a casa.

Dijous 31 de maig a les 11 de matí: lliurament de premis del concurs Esglésies Medievals de Balsareny. Ens hi van acompanyar Francesc Molina,  subdirector general d’Equipaments  de  la  Direcció  General  d’Acció Cívica,  l’alcalde Jaume Rabeya i la regidora de l'Ajuntament de l'àrea de benestar social, Immaculada Navarro Diars. Desprérs dels parlaments, el secretari de l'associació va llegir l'acta del jurat; els premis van ser:

• 1r  premi Cicle Inicial (2n curs)  Kilian Pintor Garrido
  • Accèssit (1r curs)  Bernat Sivill Pla
  • 1r premi Cicle Mitjà (4t curs)  Laia Rodríguez Pulido
  • Accèssit (3r curs) Nerea Marco Fernández
  • 1r premi Cicle Superior (6è curs) Andrea Carillo Barragan
  • Accèssit (5è curs)  Elena Calle Tornè
Els premis consistien en 60 euros per a cada premiat. Per acabar el simpàtic acte es van repartir entre els 48 alumnes de l'escola Guillem de Balsareny presents a l’acte bosses de llaminadures; i flors per als mestres que gentilment els van acompanyar. També  van  assistir-hi  uns  40  usuaris.

Dijous tarda, 17 hores: La Coral Gers del Casal de la Gent Gran de Torelló ens interpreta la Història de Catalunya Teatralitzada, que va ser molt aplaudida per les més de 100 persones que van assistir a la representació: un acte cultural molt important dins dels temps que correm. Seguidament berenar de Germandat; es van repartir 105 entrepans més begudes. Durant el mateix acte i a la mitja part es va celebrar el sorteig d'una magnifica panera en benefici de la Marató contra la pobresa. Una tarda per a no oblidar.

Divendres 1 de juny: A les nou del matí 22 persones vam sortir en direcció a Sobirana de Ferrans passant per la Baga Fosca. Arribem a Subirana i esmorzem; seguidament visita a l’església on Ramon Carreté ens explicà breument la història del lloc i Xavi Novell va dissertar sobre les tombes medievals; molt interessants totes dues explicacions. Tot seguit sortim en direcció al Serrat dels Morts, on vam poder observar les tombes medievals que prèviament l'Armand Casòliva havia netejat d'arbustos. En acabat vam posar rumb a casa, sota un sol de justícia. En definitiva, una ruta molt interessant.

A la tarda, animat ball amb el grup Ostres-Ostres; els assistents van ser obsequiats amb una copa de cava.

Dissabte dia 1 juny: a les 12 del migdia, missa en memòria del usuaris del Casal de la Gent Gran. Tots els grups d'activitats van fer les ofrenes tradicionals. La santa missa va acabar amb l'himne de l'associació cantat per la coral Els Ametllers.

A la tarda, dinar de germanor. Vam degustar una paella d'arròs magníficament preparada pel càtering Molta Teca de Solsona. Seguidament cafè-concert pel grup de animació Ostres-Ostres, que ens va oferir entre altres les següents cançons: Rosó, Cant del poble, Granada, L'emigrant, El cant dels ocells, La tabernera del puerto, El cant de la Senyera, Els Segadors i L'hora dels adéus. L'acte va ser presidit per la regidora Immaculada Navarro, l'administradora del Casal, Teresa Delgado, mossèn Joan Bajona i el president del Casal i de l’associació Els Ametllers, Esteve Diaz. Ens hi van acompanyar 54 associats.