dimecres, 30 de setembre del 2020

Armand Simon Casòliva a la Ferreteria de Balsareny

 ENTREVISTA


Els aires de l’estiu venen a omplir aquesta secció amb la qual, des del meu punt de satisfacció personal, durant molts anys presumeixo d’haver contribuït al fet de conèixer-nos tots plegats una miqueta més. Fer poble i contribuir entre tots a ser això, poble.

Avui hem pogut parlar amb l’Armand sobre el fet comercial de proximitat que no sempre sabem valorar. Anem, però, primer a les dades personals de qui s’ha responsabilitzat de ser un servidor de Balsareny: un fet que costa, però que no deixa de ser possible.

Armand Simon Casòliva va néixer a Balsareny el 13 d’agost de 1965, i en edat escolar va seguir els estudis d’EGB a Balsareny, i d’instal·lació, manteniment i reparació d’avaries en aparells telefònics cursats al Centre d’ensenyament La Plana de Manresa. Pel que fa a les seves aficions, és un enamorat del motociclisme. A l’Armand també li agrada llegir, però per motius de visió ho fa poc. És coneixedor de pobles i ciutats de Catalunya i Espanya, Andorra, les illes Canàries i França.

— En primer lloc, quant temps fa que dones el servei de Ferreteria Armand a Balsareny?

— M’agrada aquesta pregunta, i repassant, amb motiu de l’ocasió, l’arxiu personal em dóna entre 20 i 25 anys.

— Com vas començar a treballar-hi i on us trobeu?

— L’establiment el van fundar el meu pare i el meu tiet Armand el maig de 1959 amb el nom de Ferreteria Balsareny. Després de la jubilació de la meva mare, me’n vaig fer càrrec jo. Amb el bon tracte de sempre, ens podeu trobar a la Carretera de Berga, número 8.

— En general, quins són els articles que podem trobar a casa teva?

— Doncs des d’il·luminació, electricitat, drogueria, petita maquinària, eines i utensilis per a la llar, etc.

Creus que en general se sap valorar el fet de tenir un establiment de proximitat per al servei local?

— Bé, em costa dir-ho, però la meva resposta és que la majoria de pobles no saben valorar el servei tan pròxim que tenen amb alguns comerços com el meu.

Davant del valor que té un tracte de tu a tu en els pobles, per què creus que moltes vegades la gent opta per anar a comprar a altres indrets?

— Segur que es deuen pensar que a fora compren més barat i la majoria de vegades és al revés. A més a més, sembla talment que no els interessa més donar suport a un comerç familiar i pròxim. Per posar-te un exemple, l’Ajuntament, com a primera institució que és, hauria de tenir-ho molt més en compte.

Josep Gudayol i Puig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.