divendres, 18 de desembre del 2015

Toni Garrido, professor a l'Escola de Música

ENTREVISTA


En Toni Garrido Monje va néixer a Balsareny i va créixer musicalment entre l'Escolania de Montserrat i el Conservatori de Municipal de Música de Manresa. D'estudis va cursar el Batxillerat Tecnològic i, després d'acabar l'any 2009 el Grau professional de Música al Conservatori Municipal de Manresa, ha estat involucrat en diversos projectes musicals de música clàssica i moderna. Alhora va cursar el Grau de Relacions Laborals a la Universitat Autònoma de Barcelona i ha realitzat diversos cursos internacionals de música per perfeccionar el seu nivell musical. Professionalment, des de l'any 2011 és professor de flauta travessera, música de cambra, llenguatge musical i cant coral a diverses escoles de música, com l'Aula Municipal de Música de Santa Maria d'Oló i d'Avinyó i l'Escola Agrupació Sant Jordi de Fonollosa; i de flauta travessera i cant coral a l'Escola de Música Municipal (EMM).

—Tocaves amb el grup Kòdul. Encara continues en aquest projecte?

Doncs sí, hi continuo, des de l'any 2005 fins a l'actualitat. Des d'aquell any fins ara hem fet un bon grapat de concerts a dins i fora de Catalunya, i també hem enregistrat un parell de discs. Actualment estem treballant en el que serà el nostre tercer treball com a grup.

—Com vas arribar a l'EMM de Balsareny?

Gràcies a l'oportunitat que m'ha donat la Regidoria de Cultura i Ensenyament, avui sóc a l'EMM fent de professor, ja que hi havia una plaça vacant  per dirigir el cor d'adults i m'ho van proposar. Em va fer molta il·lusió poder fer música a casa meva, i sobretot entrar a treballar a l'escola que em va veure néixer com a músic.

—Quins instruments empres?

He tingut la gran sort de poder estudiar dos instruments des de ben petit: la flauta travessera i el piano com a instrument complementari. Jo sempre dic que sóc flautista, però en l'actualitat faig servir ambdós instruments. El piano em serveix per a fer les classes de llenguatge musical i cant coral i per tocar amb Kòdul. La flauta, que encara l’estudio, la faig servir per donar classes als futurs instrumentalistes de les escoles de música.

—Així que vas començar a estudiar a l'EMM de Balsareny?

Sí, en vaig començar a ser alumne als 4 anys fent classes de llenguatge musical i flauta dolça amb mossèn Joan Bajona. Hi vaig estar uns quatre anys, fins que vaig decidir a anar a l'Escolania de Montserrat. Un cop allí vaig quedar-ne desconnectat, ja que venia molts pocs dies a Balsareny, i després ja vaig començar a estudiar a Manresa. Des d'aleshores n'he guardat sempre un bon record; fins i tot, ara l'he trobat molt canviada, ja que quan jo hi estudiava les instal·lacions eren al pis de dalt de tot de l'edifici.

—Quin és el nombre d'alumnes que tens?

Al cor d'adults de l'EMM són en total quinze dones: ens trobem els dimarts al vespre i junts fem bona música. La veritat és que n'estic molt content i en gaudeixo molt. Pel que fa al curs de pràctica instrumental de flauta travessera, de moment tinc un alumne; espero que de mica en mica podrem anar creixent.

—Quina impressió, després dels anys, has tingut de l'escola?

M'ha causat molt bona impressió. Hi ha molt bon ambient de treball i ganes de tirar endavant l'escola. És cert que tenim pocs alumnes, però des del claustre de professors ens hem marcat com a objectiu revertir aquesta situació i estic segur que de mica en mica l'escola anirà creixent a nivell d'alumnes i repercussió en l'agenda cultural del poble. Amb l'esforç i la il·lusió de tots i totes ho aconseguirem.

Josep Gudayol i Puig
Foto: Aina Plans Codina

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.