diumenge, 26 de juliol de 2015

Nou cartipàs municipal


El dijous 9 de juliol, l’Ajuntament de Balsareny va celebrar un ple extraordinari amb una notable presència de públic, cosa que és sempre desitjable.

Entre altres punts de l’ordre del dia, es va donar compte del cartipàs municipal, amb la distribució de les àrees d’actuació de l’equip de govern:

Albert Neiro Román: Alcalde. Regidories de Benestar social, Atenció a les persones i Salut, Hisenda i Governació i Seguretat.

Albert Otero Bonet: Regidories de Comunicació, Informació i Participació i Cultura, Festes i Esports. Portaveu del grup.

Jorge Aguilera Ruiz: Regidories d’Urbanisme, Obres públiques i Medi ambient. Segon tinent d’alcalde.

Mariola Fabián Jurado:  Regidories d’Educació i Joventut, Promoció econòmica, Comerç, Treball i Igualtat de gènere. Primera tinent d’alcalde.

Es va crear la Junta de Govern Local, formada pels quatre membres de l’equip de govern; i dues comissions informatives: la d’Assumptes Generals (que se celebraran la setmana abans dels plens) i la de Comptes (de periodicitat anual), formades per cinc membres: 2 de GdB, 2 d’ERC i 1 de CiU.

Es va acordar que els plens ordinaris es celebraran amb periodicitat bimestral, l’últim dijous de cada dos mesos, a dos quarts de nou del vespre; amb la previsió de revisar més endavant si aquest ritme de reunions es considera suficient o no.

La dedicació dels regidors de l’equip de govern es va establir formalment que fos com a mínim el 75% de la jornada completa (121 hores al mes). Aquesta és una decisió formal, perquè pel nombre d’habitants del poble no hi pot haver quatre regidors amb dedicació completa; però en realitat els quatre membres de GdB compten dedicar-s’hi tots a temps complet. L’alcalde cobrarà 15.610 euros bruts anuals, i els altres membres de l’equip de govern, 14.420 euros bruts anuals. La remuneració de la resta de regidors s’incrementa un 25%: percebran 125 euros per assistència a cada ple. En conjunt, la massa salarial bruta dels regidors disminueix un 7,8% respecte a l’anterior mandat. El punt es va aprovar amb els vots en contra de CiU i l’abstenció d’ERC.

Finalment, es van nomenar representants de l’Ajuntament en associacions, entitats, consorcis i fundacions.

L’equip de govern s’ha compromès a publicar les actes de les reunions un cop hagin estat aprovades formalment en el següent ple.

Sarment
Fotos: Sarment

L'equip de govern: d'esquerra a dreta, A.Neiro, A.Otero, M.Fabián, J.Aguilera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.