El dijous 9 de juliol, l’Ajuntament de Balsareny va celebrar
un ple extraordinari amb una notable presència de públic, cosa que és sempre
desitjable.
Entre altres punts de l’ordre del dia, es va donar compte del
cartipàs municipal, amb la distribució de les àrees d’actuació de l’equip de
govern:
Albert Neiro Román: Alcalde. Regidories de Benestar
social, Atenció a les persones i Salut, Hisenda i Governació i Seguretat.
Albert Otero Bonet: Regidories de Comunicació,
Informació i Participació i Cultura, Festes i Esports. Portaveu del grup.
Jorge Aguilera Ruiz: Regidories d’Urbanisme, Obres
públiques i Medi ambient. Segon tinent d’alcalde.
Mariola Fabián Jurado: Regidories d’Educació i Joventut, Promoció
econòmica, Comerç, Treball i Igualtat de gènere. Primera tinent d’alcalde.
Es va crear la Junta de Govern Local, formada pels quatre
membres de l’equip de govern; i dues comissions informatives: la d’Assumptes
Generals (que se celebraran la setmana abans dels plens) i la de Comptes (de
periodicitat anual), formades per cinc membres: 2 de GdB, 2 d’ERC i 1 de CiU.
Es va acordar que els plens ordinaris es celebraran amb
periodicitat bimestral, l’últim dijous de cada dos mesos, a dos quarts de nou
del vespre; amb la previsió de revisar més endavant si aquest ritme de reunions
es considera suficient o no.
La dedicació dels regidors de l’equip de govern es va
establir formalment que fos com a mínim el 75% de la jornada completa (121
hores al mes). Aquesta és una decisió formal, perquè pel nombre d’habitants del
poble no hi pot haver quatre regidors amb dedicació completa; però en realitat
els quatre membres de GdB compten dedicar-s’hi tots a temps complet. L’alcalde
cobrarà 15.610 euros bruts anuals, i els altres membres de l’equip de govern,
14.420 euros bruts anuals. La remuneració de la resta de regidors s’incrementa
un 25%: percebran 125 euros per assistència a cada ple. En conjunt, la massa
salarial bruta dels regidors disminueix un 7,8% respecte a l’anterior mandat.
El punt es va aprovar amb els vots en contra de CiU i l’abstenció d’ERC.
Finalment, es van nomenar representants de l’Ajuntament en
associacions, entitats, consorcis i fundacions.
L’equip de govern s’ha compromès a publicar les actes de les
reunions un cop hagin estat aprovades formalment en el següent ple.
Sarment
Fotos: SarmentL'equip de govern: d'esquerra a dreta, A.Neiro, A.Otero, M.Fabián, J.Aguilera |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.