Dues sinopsis per a dos actes culturals
No és fàcil emprendre un bon dia l’organització
d’actes culturals on la música i el teatre s’utilitzen per arribar a tot el
públic en general amb sensibilitat, imaginació i alegria.
«Balsareny Avui» sempre ha intentat informar dels
actes representats al Sindicat de TEMPO i Sona B des de les seves primeres
edicions. Esperem que Balsareny, des del nou Ajuntament, aposti per la
continuïtat cultural.
Les darreres actuacions al Sindicat el passat mes
de maig de 2015 van ser Pau Figueres, guitarrista de música contemporània i
flamenc, el dia 10, i Mucab Dansa fent teatre i dansa, el dia 24.
Pau Figueres és un virtuós de la guitarra i
concentra en un sol instrument totes les tradicions guitarristes de les quals
ell prové: la música clàssica i contemporània, el flamenc i altres sonoritats
més properes als nostres dies que s’entremesclen en un so únic i personal. La
seva aproximació a l’instrument i brillant tècnica traspassen qualsevol
frontera preconcebuda en els gèneres musicals que desenvolupa.
Figueres «Quan una guitarra parla» va estar
acompanyat per músics de gran prestigi com són Jordi Gaspar i Arnau Figueres, i
va entusiasmar el públic, amb una assistència baixa tanmateix.
L’espectacle de Mucab Dansa anomenat Bombolles de paper explicà la història
d’un personatge que vol fer bombolles amb la seva trompeta. Durant l’espectacle
els espectadors van poder veure el protagonista entrant al món de les bombolles
i una fada ajudant-lo a fer-les. Es tracta d’una proposta visual i plàstica que
juga des de la imaginació de l’infant i adult transportant-los a un espai on
tot és possible, amb un recorregut per un món fantàstic.
L’obra va tenir un moment estel·lar coreogràfic
quan la fada va baixar a la platea fent partícips de la seva dansa a molts nens
i nenes.
Les tardes dominicals a Balsareny estan a l’abast
de tothom, ja que val 5 euros per als socis i 7 per als que no ho són, i
permeten gaudir a grans i petits de la cultura musical i teatral a càrrec de
músics, actors i actrius d’un rang
excepcional i d’àmbit internacional.
Cinquanta-quatre persones van tocar el cel de Barcelona
El passat dimecres 27 de maig de 2015 un grup de
cinquanta-quatre balsarenyencs van sortir de camí a Barcelona per tal de visitar
diferents edificis emblemàtics de la nostra capital. Des de la Catedral, des de
dalt del terrat per uns instants van tenir l’oportunitat de tocar el cel
barceloní, i van poder gaudir d’una vista magnífica amb els peus submergits en
les aigües del Mediterrani. Després, la plaça de Sant Jaume (amb l’Ajuntament i
la Generalitat) i tot seguit cap al Palau de la Música. Un recorregut històric
d’aquesta joia arquitectònica que tenim ben a prop, i sovint no ens n’adonem;
per acabar, fotografia en comú de tot el grup i dinar de germanor.
El Centre Instructiu i Recreatiu a la Maternitat Suïssa
d’Elna
El Centre Instructiu i Recreatiu (CIR) va dur a
terme un viatge cultural a la Maternitat Suïssa d’Elna: un bressol d’humanitat
al mig de la humanitat.
Un lloc, una història
«L’any 1939, centenars de milers de refugiats de l’estat espanyol, que
fugien de la progressió i repressió de les tropes franquistes, van ser
detinguts a les platges de Sant Cebrià, d’Argelers, de Le Barcarès, de
Rivesaltes i de Gurs, entre altres. Les condicions eren tan horribles que la
taxa de mortalitat, especialment la infantil, va arribar a índexs
insuportables.
Des del 1939 Elisabeth Elden Benz, col·laboradora del socors suís als
infants, va crear el castell d’en Bardou a Elna, una maternitat per recollir
les mares internades en aquests camps, o les que vivien en clandestinitat o
patien les dures restriccions d’aquells temps de guerra, mares jueves, mares de
l’estat espanyol, francès o zíngares. En total, més de quinze nacionalitats
diferents.»
En resum, va ser un viatge llarg però confortable,
i les explicacions del Carles, la Sònia i la Ruth, per recordar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.