dimarts, 29 de novembre del 2022

Poca humanitat

OPINIÓ
 
Poca humanitat. Mal funcionament del CAP Balsareny
 
El cap de setmana del 5/6 de novembre, la meva mare, de 102 anys, va caure. Va assistir-la una doctora de guàrdia de l'ambulatori de Sallent. Havia patit diverses contusions (esquinç d’estèrnum i costelles); li van receptar calmants.
 
El dimecres vaig trucar a l'ambulatori de Balsareny a primera hora del matí. La meva mare no volia prendre la medicació oral i havia patit tota la nit i el mati també, molt. Em va atendre una persona que em va dir que no hi havia ni infermeres ni metges per poder venir a casa a posar-li el calmant injectable. Vaig trucar a l'empresa que gestiona l'avisador, i van fer diverses gestions també al CAP, sense resultat positiu. Fins a la tarda, que venia una metgessa, no em podrien atendre.
 
Quan aquesta va trucar (a les 19 hores) la vaig informar de la situació i vaig sol·licitar-li que vingués a domicili algun sanitari per fer-li el tractament. Vivim quasi davant per davant de l’ambulatori. La conversa va ser desagradable, amb prepotència per part de la metgessa i sense cap empatia (una de les coses que en va dir: que no anaven a les cases a posar injeccions). Incomprensible, amb una pacient d'una edat tan considerable.
 
Sap greu que tenint un ambulatori al poble, tingui tan poques competències i falta de personal, i que els caps de setmana hagis de dependre d'altres pobles. Espero que, pel bé de tota la població, es revisin procediments i protocols, i que en aquests casos es  puguin buscar solucions adaptades al pacient.
 
Vivim uns moments complicats post-pandèmia, però jo em pregunto: "EXISTEIX  HUMANITAT EN LA MEDICINA ACTUAL?
 
Fina Sant
Balsareny, novembre 2022
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.