dimecres, 12 de gener del 2022

Esportistes de Balsareny. Resum de l’any

Després de dotze converses amb esportistes de Balsareny, ens hem tornat a posar en contacte amb ells i elles per tal de fer un repàs de les seves darreres activitats i fer-ne difusió. En tornar-los a demanar dades per actualitzar el seu perfil esportiu, la majoria ens aclareixen que, a part d’alguns pòdiums o bones posicions, practiquen l’esport com a afició i se’n senten plenament satisfets.

      Un recull de les seves activitats esportives no vol dir de cap manera, més i més trofeus, sinó millor preparació, més aprenentatge de la disciplina que practiquen i millor gaudi esportiu.
      Us adjuntem les informacions que ens han fet arribar ells mateixos o els seus familiars. 
 
Guillem Fernández i Bruch 


En Guillem ens fa arribar aquest missatge: “El més destacat que he fet aquests darrers mesos ha sigut la Marató de Barcelona, el passat 7 de novembre. Em vaig  preparar amb poc temps però em va anar molt bé, vaig fer una marca de 2h 43 minuts i vaig quedar en la 123a. posició d’un total de 10.000 participants”
      A la mateixa Marató també hi va participar l’Albert López, i el pare del Guillem els va fer el suport tècnic.
 
Guillem Farrés i Plaza


En Guillem ens comenta: “La temporada 2021 va començar molt bé; després de realitzar les primeres curses del campionat estatal, em vaig situar en la segona posició. A falta de dues curses per acabar, vaig patir un accident no relacionat amb el món de la competició. Em vaig trencar un tendó i aquesta lesió em va deixar fora de la lluita del campionat d'Espanya i també de les tres primeres curses del campionat d'Europa.
      Després de dues operacions i uns mesos de recuperació, vaig tornar a les curses del campionat d'Europa. Vaig competir en les cinc últimes curses, obtenint com a millor resultat una setena posició. Estic satisfet, després d'una temporada bastant dura i sent el meu primer any en la categoria EMX250cc.
      Ara ja estic preparant la temporada 2022, seguiré amb el mateix equip i tornaré a competir a nivell estatal i europeu en la mateixa categoria.”
 
Ona Sellarés i Tejedor


De l’Ona ens expliquen: “El passat dia 31 de octubre a Sanlúcar de Barrameda (Cádiz), l’Ona va córrer el  "Raid Internacional  de la Circunnavegación" CEI2* de 120km, proclamant-se guanyadora, tot i la dificultat de córrer amb la sorra de la platja durant més de 30km i la pluja i el vent que va fer tot el dia”.
  
Bethelhem Manzano i Jimeno


La Bethelhem ens envia un àudio: “Quan vaig fer l’entrevista sabia que volia anar als EEUU. Ho he aconseguit, ara ja hi sóc, des de l’agost. Estic a la University Jaksonville State de Alabama. Estic acabant el primer semestre, Tornaré a Espanya aquest Nadal.
      Aquests mesos han estat espectaculars, una experiència nova, única i molt emocionant i que estic molt agraïda d’haver pogut viure.
      He vingut aquí per una beca esportiva i he de dir que les competicions no han estat abundants; n’hem fet unes 5 0 6 que hi he pogut participar. Cap a la meitat del semestre em vaig haver d’aturar per una lesió un parell de setmanes per recuperar-me i fer rehabilitació. Després vaig recaure i he de dir que aquest primer semestre no ha estat com esperava..., però bé.
      Estic fent la carrera de psicologia amb un sistema educatiu molt diferent, però m’agrada.
      Els entrenaments tenen una metodologia diferent al què estava acostumada. Cada entrenador ho fa de la seva manera, òbviament, però m’he adaptat ràpid.
      L’idioma potser ha estat la dificultat més gran, però de mica en mica n’aprenc molt. Cada dia incorporo paraules noves, diferents maneres d’expressar-me i la gent és encantadora i m’ajuda molt. És a dir, que estic molt bé.
      El 8/9/21 vaig fer el debut universitari i vaig guanyar el JSU Foothills Invitational en els 4K amb un temps de 14:29.45 a Choccolocco Park.
      El 17/9/21 vaig debutar en el meu 2n cross country de 5K amb un temps de 18:10.
      El 24/9/21 em vaig classificar en 6a. posició al Queen City Invite en la cursa de 5K camp a través amb un temps de 17:45.82.
      El  30/1021 vaig debutar al ASUN Cros Contry Championship en 5K i vaig fer un temps de 18:51 (ja havia tingut la primera lesió).
      El 12/11/21 vaig debutar en el campionat on hi havia els millors equips de la regió sud-est dels EEUU i vaig lluitar per l’equip per donar-los punts; amb la lesió jo no podia aconseguir cap marca personal.
 
Quim Junyent i Casanova


El Quim us hem de dir que torna a jugar amb el Barça. Això és una novetat perquè aquests grans equips els renoven la fitxa any a any i mai se sap si seràs un futbolista convenient per a l’equip la propera temporada. Hi ha molta competició.
      “Fa un mes, van convocar el Quim per fer uns entrenaments amb l’equip de la Selecció Espanyola, els va interessar el seu joc i ha jugat un torneig a Benidorm. Van disputar tres partits i van proclamar-se campions. Els resultats van ser: Espanya-Polònia (1-0), Espanya-Irlanda (2-0) i Espanya-Mèxic (2-0). 0). En el primer partit va jugar la segona mitja part, en el segon la primera mitja part i deu minuts de la segona i el tercer partit va jugar-lo pràcticament tot: va sortir del camp quan faltaven 5 minuts per acabar.
      I tal com diuen pare i fill: “Ara, a esperar que em tornin a convocar... Perquè que t'hagin convocat una vegada, no vol dir que sempre ho facin: a cada convocatòria hi poden anar jugadors diferents.” En el torneig hi van participar set jugadors del Barça. Dos partits els van disputar a Oliva (València) i l’altre a Oriola (Alacant).
 
Karen Fernández i Pérez


La Karen ens informa que “ara mateix acabem de començar a preparar les coreografies noves pel Campionat de Catalunya, que serà al febrer”.
      La Karen la van entrevistar pel darrer número del Sarment, el de novembre, i la informació és breu perquè ja estava tot dit, però, com ens explica, ja estan treballant per a la propera participació individual i d’equip.
 
Kepa Fernández i Benito


El Kepa ja fa els entrenaments d’hivern que, tal com vam explicar, és quan millor preparen la temporada; i espera competir en breu.
 
Sònia Peix i Roland Rodríguez 


La Sònia i el Roland es dediquen força a la bicicleta, però també han fet algunes curses, tal com ens expliquen; i a més a més, hi han incorporat el fill, l’Ibai: “Només hem fet dues curses des de l’entrevista. Vam fer la cursa Oller del Mas que es diu Vinya Cross. Hi ha dues distàncies per participar, la de 5 i 10km. Jo vaig fer la de 5Km i vaig quedar 1a.dona! És una cursa solidària i el benefici se cedeix a l’ Associació Santa Clara.
      Quinze dies més tard, el Roland, jo i l’ Ibai vam gaudir de la I Cursa Bell Race a Sallent. Una cursa molt divertida perquè vam pujar a la muntanya de sal de Sallent. L’Ibai va ser el guanyador de la família i jo vaig quedar 4a. en categoria femenina.
     Les curses de Sant Silvestre per acabar l’any són els nostres objectius, tenim previst participar a la que organitza el Cube a Manresa de 10km i a la d’Avinyó el 31 de desembre per acomiadar l’any.”
 
Ferran Castrillo i Bajona


Ens fan arribar que aquest any el Ferran i el seu equip “tornen a competir a la lliga de waterpolo, amb la secció del CN Minorisa de Manresa. Per tant, els entrenaments i els partits que van faltar-nos en el temps de pandèmia els tornen a disputar, amb mesures però bastant de normalitat”
 
Colla ciclista


L’aventura de la Colla ciclista va ser explicar el projecte que es van fixar: Balsareny-Salardú, un recorregut de 225km, i de passada ho vam emmarcar en el grup que entrenen —i on alguns d’ells competeix—, “Puertas Mavisa2”. Per tant, el grup de cicloturisme continua i, de ben segur, que ens sorprendran amb alguna nova caparrada.
 
Josep Neiro i Brau

L’esportista veterà continua entrenant equips de futbol. La seva tasca de col·laboració, esportivament parlant, és molt gran; i la motivació pels projectes, inacabable.
      És clar, la bicicleta tampoc l’ha deixat més des de que el “van enganyar” a participar en el grup. Els companys sabien que s’hi afegiria perquè el cuquet de l’esport el porta inscrit. 

Laia Solà i Hernando 


La Laia ens comenta: “Aquesta última temporada no he competit en pista coberta degut a una lesió que m’ha perseguit quasi fins al final de temporada. Tot i així, l’única competició que vaig poder fer, la vaig guanyar amb medalla de plata. Això va ser al Campionat de Catalunya en la meva categoria (sub23). A la temporada d’estiu, la d’aire lliure, vaig recuperar-me de la lesió i vaig competir i aconseguir la medalla d’or en els 100mll al Campionat de Catalunya de sub23 i l’or en el Campionat de Catalunya 4x100 sub23. També vaig aconseguir la medalla de plata en els 200 mll al Campionat de Catalunya en la categoria sub23. I en la prova de relleus 4x100 vam fer medalla de bronze, tant al Campionat de Catalunya en categoria absoluta com al Campionat d’Espanya en sub23.
      El cap de setmana del 8-9 de gener comencem la temporada 2022 amb moltes ganes.”
 
D’aquesta manera, tanquem l’any amb dotze entrevistes en les quals hem viscut l’energia, les emocions i la positivitat d’aquests-es esportistes de Balsareny.
      Continuarem perquè n’hi ha molts i moltes més. L’afecció per l’esport és gran i, val a dir-ho, hem quedat parats dels seus perfils esportius. En un poble, veiem, sentim a dir, sabem que hi ha persones que fan esport, però desconeixíem la seva història personal esportiva.
 
Lluïsa Coma i Alfred Selgas
Fotos: Arxius personals de cada esportista

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.