dijous, 16 d’abril del 2026

Ara fa... 40 anys. Jocs Olímpics escolars


 
Aquest any en farà 40 que Barcelona va ser nominada seu dels Jocs Olímpics de 1992. L’eufòria que es va viure en general a tot Catalunya va fer que a l’escola de Balsareny s’organitzessin el desembre de 1986 uns Jocs Olímpics escolars que van durar tota una setmana. 


Al Sarment núm. 52 de gener de 1987 ens en fèiem ressò a la portada, amb una fotografia del peveter que es va fer per a l’ocasió; a l’editorial, amb un esment a «l’esplendorosa clausura dels Jocs Olímpics escolars»”; i a la secció de “Balsareny Avui”, on Josep Gudayol informava de l’esdeveniment en un article, del qual hem extret aquests paràgrafs:
 
«Sota el lema “amb l’esport et faràs fort”, Balsareny i la seva escola Guillem de Balsareny van viure unes jornades d’adhesió a la Barcelona Olímpica del 92.
 
»Amb l’organització del Consell Escolar, l’Associació de Pares i el Claustre de Mestres del nostre col·legi, s’han celebrat des del dia 14 fins al 21 de desembre uns Jocs Olímpics on la gimnàstica, l’atletisme, l’handbol, el bàsquet i el futbol, entre altres, van formar el gruix esportiu que practicaren els grups d’alumnes dels diferents cursos


S’informava també que les proves van tenir lloc al nou pavelló esportiu, llevat del futbol; i de la presència de diversos esportistes coneguts, a fi de donar a l’alumnat «un estímul i il·lusió», així com de l’actuació de l’equip de bàsquet femení del “Font Vella” amb jugadores americanes.

Per la selecció: Joan Prat
Fotos: Josep Rodergas / Arxiu Municipal Balsareny.
Portada del Sarment, gener 1987

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.