divendres, 16 de desembre del 2022

La veu del campanar

 
Missatge nadalenc: germanor
 
Dos germans, l’un solter i l’altre casat, tenien una masia de terra molt fèrtil, i el gra que recollien se’l repartien a parts iguals.
         Al principi tot anava molt bé. Però va arribar un moment en què el germà casat es despertava, inquiet, cada nit, i es deia: “No és just. El meu germà, que no és casat, s’emporta la meitat de la collita; en canvi, jo tinc muller i cinc fills, de manera que quan seré vell tindré tot el que necessiti. Qui tindrà cura del meu germà quan serà gran? Necessita estalviar més del que fa ara per assegurar-se el futur, ja que la seva necessitat és més gran que la meva”.
         Aleshores s’aixecava i, sigil·losament, vessava en el graner del seu germà un sac de gra.
         També el germà solter es despertava de nit i es feia aquesta reflexió: “El meu germà té dona i cinc fills, i només es queda amb la meitat de la collita. Jo, en canvi, no tinc ningú més a qui alimentar. ¿És just que el meu pobre germà, la necessitat del qual és més gran que la meva, rebi el mateix que jo?”
         Aleshores es llevava i buidava un sac en el graner del seu germà.
         Un dia, va succeir que tots dos es llevaren al mateix temps, i van trobar-se cada un amb un sac de blat a l’esquena.
         Molts anys més tard, quan els dos germans ja havien mort, el fet es va divulgar. I al lloc en què ells s’havien trobat, els seus conciutadans hi edificaren un temple, perquè es deien que en tota la ciutat no hi havia un lloc més sant que aquell.
         Això fou en una nit de Nadal, ja que van entendre que era la millor manera de celebrar el missatge de l’àngel: “Glòria a Déu dalt del cel i pau a la terra als homes de bona voluntat”.
 
Amén Amén
 
Noranta-cinc Nadals viscuts fins ara,
i eternitat endins els que viuré
junt amb Jesús, per voluntat del Pare,
l’Infant que viu en mi des del primer.
Nadal ja serà Pasqua. És a la Glòria
que Ell feliçment un dia em portarà
i que coronarà la meva història:
llegir i escriure, viure i estimar.
                                               Mn. Climent Forner
 
Que tingueu tots unes bones festes nadalenques!
 
 
Rebuda dels Reis d’Orient

Tindrà lloc dijous, dia 5 de gener, a partir de les 6 de la tarda, a l’església parroquial. Adoraran l’Infant Jesús. Mirem de rebre’ls de la millor manera possible!
 
Trobada de Confirmació
        
Tindrà lloc el divendres, dia 20 de gener, a les 20 h., a la sala de reunions de la rectoria. Hi són convidades aquelles persones que no hagin rebut encara aquest sagrament important, tinguin l’edat que tinguin. Es farà una proposta de preparació per a aquest sagrament que administra el bisbe i que, junt amb el Baptisme i la Comunió, forma part de la iniciació cristiana.
 
Grup bíblic 
 
A partir de les trobades que es van fer amb motiu del Sínode, es va suggerir que la parròquia organitzés un Curs bíblic per conèixer millor la Bíblia i aprofitar més bé les celebracions litúrgiques. Amb els possibles interessats ens trobarem, si Déu vol, el dimecres, dia 25 de gener, a les 17 h.. a la sala de reunions de la rectoria per parlar-ne.
 
Mn. Antoni Bonet i Trilla

Imatge (Wikimedia Commons): Guerau Gener i Lluís Borrassà: Nativitat. Retaule de Santes Creus (fragment), tremp i daurat amb pa d'or sobre fusta (c. 1411), Museu Nacional d'Art de Catalunya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.