dissabte, 29 de maig del 2021

Ivet Junyent Arnaus, una advocada d’ofici a Balsareny

ENTREVISTA


Empesa per aquest vent de maig, aflora aquesta finestra oberta per parlar amb una conciutadana balsarenyenca, vinguda fa un temps a casa nostra, la qual exerceix la professió en el camp de l’advocacia.
 
Ivet Junyent va néixer a Sallent el 25 de març de 1989 i recentment ha obert un despatx d’advocada a Balsareny, concretament a la carretera de Berga, número 41, baixos (tel. 93 135 68 88, mòbil: 623 264 526; ivet@ijadvocada.com; www.ijadvocada.com).
 
Junyent va estudiar els estudis primaris a l’Escola Vedruna de Sallent, secundària a l’Escola Santa Rosa de Lima “Dominiques” de Manresa, el batxillerat a l’Institut Lluís de Peguera de Manresa i la llicenciatura de Dret a la Universitat Autònoma de Barcelona. Posteriorment, va cursar l’especialització de lletrada en Assistència a les Víctimes de Violència de Gènere.
 
— Com va anar tot això de voler estudiar dret?
 
Sempre he considerat que eren uns estudis interessants, ja que et permeten adquirir una sèrie d’habilitats i coneixements que et serveixen tan per a la vida personal com professional. Respecte de per què he escollit la professió d’advocada i no una altra, imagino que aquí juga un paper fonamental el meu caràcter (riu). En aquest sentit, és de destacar que, des de ben petita, sempre he sigut una persona empàtica, amb evident vocació per resoldre conflictes i ajudar els altres. Per altra banda, des que tinc ús de raó he viscut molt de prop  aquesta professió, ja que el meu pare també és advocat i suposo que això també t’acaba influint. No obstant això, no va ser fins quan estava cursant segon de batxillerat, que vaig decidir fermament que estudiaria Dret. I això es el que vaig fer: quan vaig finalitzar el batxillerat em vaig matricular a la UAB el setembre del 2008 i vaig finalitzar els estudis de Dret el juny del 2012, ja que són 4 anys de llicenciatura. Posteriorment, vaig fer la passantia com a advocada i em vaig col·legiar a l’Il·lustre Col·legi d’ Advocats de Manresa. Seguidament vaig començar a exercir com a advocada i, des d’aleshores, no he parat de formar-me i de dedicar-me al que m’agrada: l’advocacia.  
 
— A Balsareny, amb tres mil i escaig d’habitants, quina oferta de treball creieu que hi pot haver?
 
Doncs exactament la mateixa que a la resta de pobles i/o ciutats. Quan l’objectiu del/de la professional és oferir l’excel·lència en el servei contractat, és indiferent tenir el despatx en un poble que en una ciutat.
 
— Se us pot trobar dins la modalitat d’advocada d’ofici?
 
Sí, vaig tenir clar que volia formar part d’aquest servei, ja que l'assistència jurídica gratuïta és el servei públic que garanteix el dret a obtenir defensa i representació gratuïtes quan la persona no té suficients recursos per litigar. Per això, des de fa uns 6 anys aproximadament estic inscrita al Torn d’ofici de l’àmbit Penal, Civil, Matrimonial-Família i Social,  així com al Torn Especialitzat d’Assistència a les Víctimes de Violència de Gènere.
 
— Moltes gràcies, Ivet, i molta sort.
 
Josep Gudayol i Puig
Foto: Ivet Junyent


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.