dissabte, 28 de gener del 2017

Nati Fernández, dos anys de barberia

ENTREVISTA


Nati Fernández Sevilla, dos anys de servei de barberia a Balsareny

‘La Barberia’ és un establiment recent a Balsareny, situat a la carretera de Manresa. Va obrir les portes el 13 de gener de 2015 i el regenta la Nati en un ambient amable i confortable.

Nativitat Fernández Sevilla va néixer a la població veïna de Santpedor el 8 de setembre de 1980. En edat escolar va seguir els estudis primaris i secundaris a l’escola Llisach de Santpedor i a l’Institut Pius i Font i Quer de Manresa. A cavall d’aquests cursos va aprendre l’ofici de barberia. Actualment no segueix cap més tipus d’estudi, però ha fet cursos de quiromassatge, drenatge limfàtic i reiki, amb els quals ha continuat la seva formació com a persona i en l’ofici de barbera. Li agrada molt llegir qualsevol tipus de literatura, i el darrer llibre que ha llegit és Victus, d’Albert Sánchez Pinyol. Li agrada molt viatjar, però darrerament no ho ha pogut fer tant. Recentment ha estat a Londres. En el seu temps de lleure li agrada sortir a caminar i també el cinema.

—Explica’ns com va anar això d’obrir una barberia?

De més jove vaig començar a aprendre l’ofici i després ho vaig aparcar, ja que em van sortir altres tipus de feines. Després, però, amb aquesta crisi em vaig quedar sense possibilitat de trobar una altra feina; llavors vaig optar per reciclar-me en el meu ofici de barbera i obrir el meu propi establiment. N’estic contenta, perquè a la Barberia coneixes molta gent amb la qual pots comunicar-te, alhora que puc oferir un bon servei i bon tracte.

—Tens algun antecedent familiar en aquest ofici?

Sí, tinc familiars que es dediquen també a aquest món de la barberia.

A més de poder gaudir d’un bon tall de cabells, quins altres serveis ofereix la Barberia?

S’hi ofereix, per exemple, un bon afaitat clàssic; també marcar i arreglar barbes, i productes exclusius per a l’home.

—I què en penses de la ubicació del teu negoci?

Evidentment, un sempre es pot trobar més a gust en un indret que en un altre, però jo estic molt contenta d’on estic, ja que a la carretera de Manresa s’hi mouen diferents centres de treball comercial que fan un Balsareny més atractiu i de servei.

—Quins són els dies i l’horari de la Barberia?

Els dilluns és tancat, per festa setmanal patronal. De dimarts a divendres l’horari és de 9 a 13h als matins, i de 16 a 19:30h a la tarda; i el dissabte, de 9 a 14h.

—Utilitzes alguna nova tecnologia que no haguessin conegut els antics barbers tradicionals?

Actualment s’apliquen noves tècniques d’afaitat i els temps actuals exigeixen productes exclusius i més moderns per als homes.

—Voldries afegir-hi quelcom més?

La meva il·lusió és la de consolidar el negoci i poder oferir nous serveis a la clientela.


Josep Gudayol i Puig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.