Febrer 2016
A Balsareny, un cop passats uns grans Traginers,
molt multitudinaris i notables, i un Carnestoltes multicolor, molt familiar i
divertit, i tenint present l’organització i celebració de la Festa Major d’aquí
un parell de mesos, a l’Ajuntament estem centrats en la fase final de
l’elaboració d’un pressupost que, a dia d’avui, es troba en estat prorrogat, a
l’espera de la seva conformació definitiva i que es doni l’entesa necessària
entre tots els grups municipals que conformen el ple de l’Ajuntament. Per
aquest motiu, s’han començat a establir les preses de contacte inicials pel que
fa a inversions i projectes de cada grup municipal per poder definir unes
línies en comú amb l’objectiu que, donada la distribució actual del ple del
consistori, el qual precisa molt treball extra en forma de diàleg i molta
cessió mútua per part de tots els integrants, puguem assolir un resultat en què
totes les forces polítiques se sentin còmodes amb el resultat final. En aquesta
línia s’està treballant, i s’espera que, durant el proper mes, es disposi d’una
proposta de pressupost sòlida, conformada pels diversos caires i matisos que
cada formació consideri oportú donar-li i que, en base a això, ben aviat es
pugui celebrar el ple per aprovar els pressupost 2016. Un cop aprovat, es
valorarà la forma d’inserció i execució de la Fase 2 del procés participatiu en
el pressupost municipal, que implicaria la votació des de la ciutadania d’un
projecte d’inversió per dur a terme durant aquest 2016 al nostre municipi.
A banda del pressupost i de la segona
fase del procés participatiu, que són dos dels aspectes més importants que
actualment ocupen la gestió municipal, des de l’Ajuntament també estem
actualment implicats a informar-nos i posar-nos al dia en l’aplicació de la
Llei 14/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació
pública i bon govern, coneguda com a Llei de la Transparència, que té vigència
i s’aplica a la Generalitat i a l’administració local i que ha entrat en vigor
amb el nou any. Per a tota administració pública local de Catalunya, l’entrada
en vigor d’aquesta llei suposa la realització d’un esforç extra pel que fa a la
posada a punt i publicació de documentació i dades internes que es demanen com
a llei, amb la dificultat que això no afecti a la privacitat i la protecció de
dades, i tot això fa que el personal de l’Ajuntament es vegi ocupat en aquests
termes, que també afecten les subvencions i a com aquestes s’han de justificar.
A banda d’això, la nova llei també precisa que s’hagi de donar una formació als
administratius en forma de cursets enfocats a aprendre com gestionar
internament la temàtica de la transparència, hores que els administratius han
de fer per anar aplicant aquesta llei sense perdre la qualitat pel que fa a
gestió interna i atenció al públic. Un aspecte que s’ha de tenir en compte és
que, amb els reduïts recursos i personal de què disposem en una administració
petita com la de Balsareny, ens trobem amb moltes dificultats, tant econòmiques
com de personal, per poder aplicar de forma ràpida i eficient la totalitat
d’aquesta llei, dificultat amb la qual també s’estan trobant la majoria
d’Ajuntaments petits d’arreu de Catalunya. Per tal d’assolir aquests objectius
marcats, hem creat la pestanya “Transparència” al web municipal, que enllaça
amb un portal dissenyat per l’AOC i personalitzat per a cada ajuntament; portal
que, progressivament, anirem complementant amb més
informació per tal d’arribar als barems fixats per aquesta nova llei.
Actualment doncs, la transparència haurà d’anar implementant-se progressivament
per llei, ja no per voluntat política del govern de torn sinó per requisit de
la pròpia Generalitat.
El mes vinent us parlarem d’una sèrie
de novetats que vénen al nostre municipi. Fins al març!
Albert
Otero Bonet
Regidoria
de Cultura, Comunicació i Informació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.