dimarts, 23 de gener del 2018

'Sonetos a los Santos', de Diego Galera


BALSARENY AVUI

Diego Galera presenta el llibre ‘Sonetos a los Santos, libro primero’

Diego Galera Morales farà la presentació del seu últim llibre de poesia, “Sonetos de los Santos”. Serà el proper 16 de febrer de 2018, a les 7 del vespre, a la Biblioteca Pere Casaldàliga, segons el següent programa:

- Carta de presentació de Mossèn Climent Forner, llegida per Josep Gudayol.
- Presentació del llibre, per part de l’autor.

El recull consta de 89 pàgines amb un clam poètic a 89 sants. Com a mostra, a continuació transcrivim el sonet que dedica a sant Antoni Maria Claret i Clarà:

“Recuerdo una época dorada
de mi vida disoluta y vana,
vagando por las callejas sin gana.
Bucólico Puente Viejo de agua pasada.

Vila Antigua, bajando por la cañada.
Pasaba yo por tu pasado el año de la pana,
como si nada. Y tú, tejiendo lana
en tu telar de ensueño que mi sueño adivinaba.

Bajaba yo a la ciudad a buscarme la vida
y tu vida ignoraba; tan próxima,
tan ignorada. Pero se hizo la luz

y mi corazón se avezaba en la verdad vivida,
que a ambos sorprendió con la claridad que se aproxima.
Y vi al padrecito en la cúpula más alta del cielo azul.”

Josep Gudayol i Puig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.