Pàgines

dilluns, 9 d’octubre del 2023

Ple de l’Ajuntament - 27 juliol 2023

 
La Corporació municipal es va reunir, en ple ordinari, el dia 27 de juliol. En resumim aquí el contingut. En primer lloc, es va proposar la modificació de les previsions d’ingressos del pressupost de l’Ajuntament corresponent a l’exercici 2023, consistent a substituir el finançament inicial, amb una operació de crèdit, pel finançament en base a romanent de tresoreria per despeses generals derivades de la liquidació de 2022. L’alcaldessa va explicar que, pel que fa a algunes de les inversions previstes amb préstec al pressupost, es modifica el pla de finançament per finançar-les amb romanent de tresoreria (els recursos afectats pel canvi de finançament són l’adquisició d’aparells d’oficina, guarniments de traginers, compra de desfibril·lador portàtil i la climatització de la llar d’infants, entre d’altres). La proposta es va aprovar per unanimitat.
 
En el següent punt, es va constatar que, davant l’existència de despeses que no es poden demorar fins a l’exercici següent, per a les quals no existeix crèdit en el pressupost vigent de la Corporació o aquest resulta insuficient, s’ha emès un informe de secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir, a partir del qual es va proposar aprovar l’expedient de modificació de crèdits en la modalitat de crèdit extraordinari i suplements de crèdit, finançat amb romanent líquid de tresoreria. Per entendre’ns, l’alcaldessa va explicar que la modificació és conseqüència que a moltes consignacions del pressupost ja no queda crèdit per acabar aquest any i, per tant, s’han d’incrementar els imports previstos per al normal funcionament dels serveis. En total, hi ha més d’una setantena de partides a augmentar,  com a suplement de crèdit, que sobrepassen el mig milió d’euros de despesa; i prop de vuit mil euros més a incrementar, en forma de crèdit extraordinari, per a noves partides. Després d’un debat i posterior votació, la proposta es va aprovar per 8 vots a favor (Endavant + ERC) i 2 abstencions (Som i Sentim).
 
Per altra banda, es va aprovar per unanimitat el compte general, corresponent a l’exercici 2022, de l’Ajuntament de Balsareny, integrat pels comptes, estats anuals i documentació complementària que consten a l’expedient. També, per unanimitat, es van aprovar els dos dies festius locals per al 2024: els dies 5 de febrer (dilluns dels Traginers) i el dijous 25 d’abril (Festa Major). I en un altre punt, es va donar compte de la liquidació del pressupost de 2022, que s’havia aprovat en el seu moment per decret d’alcaldia.
 
Així mateix, es va donar compte d’un extens informe de control financer sobre els ingressos de l’exercici 2022, elaborat pel secretari-interventor. En l’informe es destaca com a aspectes més significatius de les actuacions de control realitzades en els ingressos: les liquidacions de la taxa per utilització i realització d’activitats a la sala polivalent del Sindicat; les liquidacions de la taxa de l’escola de teatre; i la taxa ICIO (impost sobre construccions, instal·lacions i obres). Segons l’informe, no s’han detectat anomalies greus i importants en els expedients revisats, però, tot i així, donada la seva importància qualitativa i quantitativa, es valoren les anomalies detectades i es proposen les correccions oportunes. I en un altre punt de l’ordre del dia, es va donar compte de diferents nomenaments i contractacions de personal.
 
Per acabar destacarem algunes de les qüestions, formulades per l’oposició, en l’apartat de Precs i preguntes. El regidor Abel Artigas va qüestionar si els vigilants complien l’horari d‘obertura i tancament del cementiri, a la qual cosa, l’alcaldessa va dir que ja s’esbrinaria; el tinent d’alcalde Isidre Viu va remarcar que podria ser a causa del fet que hi ha una persona de baixa. També Artigas va posar de manifest que, en alguns carrers, no s’ha passat a fer la neteja de voreres i herbes, a la qual cosa l’alcaldessa va indicar que tot just s’havia començat a fer, però que, de totes maneres, es contractaria una empresa externa, atès que la brigada municipal no ho pot assumir tot. Per la seva banda, el regidor Jordi Santasusana es va referir a la senyalització horitzontal que s’ha modificat davant de la piscina, en el sentit que les ratlles de color blau sols hi poden ser si és per estacionament limitat; altrament, han de ser de color blanc.  L’alcaldessa va contestar que s’ha hagut de modificar pel problema dels camions quan descarreguen i, conjuntament amb Isidre Viu, van agrair la informació, que traslladaran als serveis tècnics de l’Ajuntament. El regidor Jordi Selgas va indicar que s’ha fet tal com era abans; Santasusana va respondre que això no ho qüestionava pas. I així, després d’una hora i 10 minuts des del seu inici, es donava el Ple per finalitzat.
 
Isidre Prat Obradors

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.