Pàgines

dilluns, 26 de juliol del 2021

Discriminació en les inscripcions per a les piscines municipals de Balsareny

OPINIÓ

Vull fer palesa la nostra indignació per la forma en què s’han realitzat  les inscripcions aquest any 2021, per renovar els abonaments per a la piscina municipal. 

A la publicitat publicada, i a la pàgina web, s’informava dels tràmits, que començaven el 17 de juny de 2021, només per als empadronats a Balsareny; els tràmits es podien fer tant de manera presencial com telemàticament. 

El dia 1 de juliol començava la renovació per als no empadronats, únicament de manera presencial.

La paraula empadronament és totalment discriminatòria, perquè afecta al principi d’igualtat entre persones. Hi ha diferents sentències i dictàmens, tant del Defensor del Pueblo com del Síndic de Greuges, que ho recullen; l’OCU també s’hi posiciona en contra en casos similars.

A casa, tenim abonaments des de l’any 1978, com a mínim. S’ha ampliat la família, i hem ampliat abonaments.

La casa de Balsareny és la casa familiar; la va comprar l’avi del meu marit i sempre ha estat habitada, i tots els avis van estar empadronats. Tenim el nínxol familiar al cementiri.

Estem associats a entitats del poble, i paguem tots els tributs corresponents; també tenim la targeta de reciclatge, consumim i comprem al poble. Som residents al poble, no empadronats.

El fet d’estar empadronat o no és un tràmit administratiu, que reflecteix el domicili on fas més residència si hi ha més d’un domicili.

El primer dia d’inscripcions, el 17 de juny, l’alcaldessa no em va deixar renovar els abonaments familiars, per no estar empadronats. Portava rebut de l’IBI, de telèfon, llum, etc. Això sí, em va assegurar que el dia 1 segur que hi ha abonaments “per als de fora”; o sigui, és igual si passo mesos a Balsareny, faig compres, consumeixo i participo del poble, el tracte és el mateix que si vingués d’una altra població o ciutat... “els de fora”. El tractament el dia 1 seria el mateix.

Vull recordar que una part dels tributs municipals provenen de persones no empadronades, però que tenen un habitatge, negoci o són usuàries de serveis.

Una altra discriminació evident és que el dia 1 només es va poder inscriure de manera presencial, no on-line com la resta de balsarenyencs. Un error greu, en temps de covid, on les tasques on-line són prioritàries.

Per què dues condicions diferents, i una d’elles, 13 dies més tard?  

A les jornades de portes obertes, els no empadronats no hi vam poder accedir tres dies si no era pagant, i la resta d’usuaris sí.

També s’haurien d’haver publicitat els preus, cosa que només es podia consultar a la web municipal, però no a tota la propaganda informativa.

Tampoc s’informava enlloc que el mètode de pagament era únicament amb targeta bancària.

No em serveix la contesta que s’ha fet a algun ciutadà que preguntava sobre el mateix tema, que es va fer així “per no saturar les oficines, en previsió de saturació i disponibilitat per mesures covid”.

Era tan fàcil com fer un càlcul de temps, i que es demanés cita prèvia com en altres tràmits. O bé fer una contractació especial, si era tan complicat.

Hi ha hagut errades molt greus, i tinc tota la sensació que hi ha hagut inscripcions de residents sense empadronar en les dates anteriors a l’1 de juliol.

La més greu, però, és que des de l’esfera pública s’intenti segregar i dividir entre empadronats i residents.

Per tant:

Reclamo una  rectificació a partir d’ara dels termes utilitzats i que s’afegeixi la paraula “residents” als que tenim residència sense empadronar. I que es revisi si tota la gestió de les inscripcions ha estat correcta i eficient.

Maribel Andreu 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.