Pàgines

diumenge, 26 de juliol del 2015

Entrevista a Albert Neiro, alcalde de Balsareny















En primer lloc, l’enhorabona a Gent de Balsareny per haver guanyat les eleccions i assumir l’equip de govern local, i a vós per haver estat proclamat alcalde.

—Com valoreu el resultat de les eleccions?

—Molt positiu. Creiem que és així perquè som un grup polític municipal que va sorgir de la base social del poble, a través de la ciutadania organitzada, i hem assolit uns resultats electorals positius i ascendents, partint de 0 a 607 vots.

—Com valoreu el fet de ser l’alcalde més jove de la història de Balsareny, i el fet que tot l’equip de govern, en conjunt, no arriba a sumar 100 anys?

—La joventut no suposa un obstacle a l’hora de gestionar un Ajuntament. Considerem que és molt més important que se’ns jutgi per la nostra gestió que per la nostra edat.

—Comenteu, si us plau, com van anar les negociacions postelectorals amb els dos altres grups representats a l’Ajuntament. Creieu que no era possible arribar a algun acord per governar conjuntament amb algun altre grup o amb tots? No hi havia aspectes programàtics que es poguessin compartir? Va mancar flexibilitat en tots els grups, o en alguns?

—Des del grup municipal de Gent de Balsareny creiem que era molt possible arribar a un acord amb tots dos grups. Per qüestions programàtiques, considerem que aquest acord era més factible amb el grup d’ERC que amb el de CiU.

—Des de l’equip de govern en minoria, com serà la relació del vostre grup amb els altres dos? Hi haurà diàleg i receptivitat? Què els oferiu i què n’espereu?

—La relació de l’equip de govern amb els altres grups municipals seguirà sent i serà fluida. Gent de Balsareny sempre hem apostat pel diàleg i l’entesa: entenem que el nostre modus operandi es basa en moviment assembleari; per tant, és evident que apostem pel diàleg i l’acció conjunta. 

—A la campanya electoral, Gent de Balsareny propugnava la creació d’un Consell de Poble. Com el penseu estructurar perquè sigui representatiu, àgil i eficient? Com podrà aquest organisme substituir o complementar la legitimitat d’un consistori sorgit de les urnes?

—S’haurà d’estructurar des d’una base sòlida i per tant, s’haurà de fer d’una forma molt acurada. És a dir, s’ha de començar a establir la representativitat dels diferents barris del poble, la del teixit associatiu i d’entitats, laboral i d’altres estaments que puguin representar els diferents col·lectius existents al poble.
    El consell del poble no pretén substituir, sinó que la seva finalitat és complementar per millorar la comunicació entre els òrgans institucionals, com l’Ajuntament, i la ciutadania.

—El vostre codi ètic preveu prioritzar les necessitats socials del poble, fomentar la participació ciutadana i informar amb transparència. Com ho penseu dur a la pràctica?

—A nivell social serà l’Ajuntament qui es responsabilitzi dels greuges d’un sistema econòmic injust. Considerem que el benestar de la població no pot dependre de la voluntat dels poderosos, sinó que ha de ser l’administració pública la que garanteixi els drets i la dignitat de les persones. No només nosaltres ho creiem així, sinó que és la conclusió a què hem arribat després de reunir-nos amb Càritas, que era la que fins ara s’ocupava majoritàriament d’aquestes problemàtiques.
    Respecte de la transparència, a dia d’avui ja hem posat en marxa la pàgina de Facebook i Twitter de l’Ajuntament, per tal que la informació arribi al màxim nombre de persones possible.
    I pel que fa a la participació ciutadana, la nostra activitat de govern estarà regida per les directrius que marqui la població en processos participatius que posarem en marxa més endavant, com són per exemple la implementació d’uns pressupostos participatius; i consultes sobre qualsevol decisió rellevant per al municipi —per exemple, sobre la construcció dels dipòsits de gas, quan totes les persones del poble tinguem accés a la màxima informació possible.

Com veieu el pla d’ordenació urbana municipal (POUM) que va promoure el govern anterior? Hi donareu suport o el modificareu?

—El pla d’ordenació urbana municipal (POUM), és una de les eines més potents i rellevants per al desenvolupament econòmic, social i mediambiental de qualsevol poble o ciutat; és per això que pensem que les decisions que s’han de dur a terme s’han d’estudiar degudament, ja que prendre una decisió aquestes alçades seria un acte irresponsable i precipitat.

Com valoreu el procés de traspàs de poders per part de l’equip sortint? Ha estat fluid i col·laboratiu?

—Sí, el traspàs ha estat còmode i col·laboratiu. Gran part dels antics regidors i regidores ens han ofert la seva col·laboració per a qualsevol de les tasques amb les que ens puguem trobar.

Com us repartireu entre quatre regidors les àrees d’acció municipal?

—Així:
  • Albert Neiro: Alcaldia, Benestar Social, Atenció a les Persones i Salut, Hisenda i Governació i Seguretat.
  • Jorge Aguilera: Urbanisme i Obres Públiques i Medi Ambient.
  • Albert Otero: Comunicació, Informació i Participació i Cultura, Festes i Esports.
  • Mariola Fabián: Educació i Joventut i Promoció Econòmica, Comerç, Treball i Igualtat de gènere.

—Per acabar, voleu donar algun missatge al poble de Balsareny?

—Qui realment mou el poble són les persones que, tot i l'adversitat del moment, s'aixequen cada dia per lluitar i treballar per millorar la situació dels que l'envolten. Aquelles persones que dinamitzen el poble sacrificant l'interès personal per formar part de col·lectius, entitats i associacions. Aquestes persones són l'autèntic i necessari motor que mou Balsareny.

Entrevista: Ramon Carreté

Fotos: Sarment


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Per publicar el teu comentari és imprescindible que vagi signat amb nom i cognom(s) i població de residència. Moltes gràcies.